Generic filters
Exact matches only
Generic filters
Exact matches only

Google este, din nou, cel mai valoros brand din lume

Gigantul Google, parte a conglomeratului Alphabet, a redevenit cel mai valoros brand din lumea, depășind competitorul principal Apple. Potrivit topului publicat de firma de consultanță Millward Brown, Google a atins o valoare de 229,198 miliarde de dolari în acest an.

Valoarea Google a crescut cu 32% față de 2015, în timp ce, în cazul Apple, aceasta a scăzut cu 8%, până la 228,46 miliarde de dolari (201,044 miliarde euro).

„Inovarea continuă, creșterea veniturilor din publicitate și dezvoltarea afacerii în cloud au ajutat Google să înlocuiască Apple în fruntea clasamentului”, conform unui comunicat al firmei de consultanță, filială a companiei de publicitate WPP.

Millward Brown publică din 2006 așa-zisa listă BrandZ, în care compania de tehnologie Microsoft a revenit pe locul al treilea (121,824 miliarde dolari sau 107,205 miliarde euro), și compania de telecomunicații AT&T ocupă poziția a patra (107,387 miliarde dolari, 94,5 miliarde euro).

Compania de consultanță consideră că a fost un an „stabil pentru mărcile cele mai puternice din lume”, date fiind „presiunile economice mondiale”, precum încetinirea creșterii Chinei.

De asemenea, reprezentanții Millward Brown subliniază că mărcile care au inovat cel mai mult și au știut „să-și prezinte inovațiile consumatorilor” sunt Google, Amazon—locul șapte, cu o valoare de 98,988 miliarde dolari (87,109 miliarde euro)—și Facebook — poziția a cincea, cu 102,551 miliarde dolari (90,244 miliarde euro).

„Mărcile care cresc cel mai mult, independent de sectorul din care fac parte, sunt cele care vin cu provocări și care adoptă modele și mentalități inovatoare”, a precizat într-un comunicat directorul companiei de consultanță, David Roth.

„Sunt mărci care zguduie din temelie alte categorii prin inovații care merg dincolo de produse și tehnologii noi, de exemplu transformând modul în care prestează serviciul, îmbunătățind experiența consumatorului sau schimbând formatul”, a adăugat Roth.

 În trecut, compania a mai întrecut Apple și s-a mai clasat pe locul I din acest clasament în luna februarie 2016, dar și în 2010, însă cea mai lungă perioadă de timp în care Google s-a aflat în fruntea acestui clasament a fost înainte de începutul nebuniei pentru Iphone. Atunci, compania s-a menținut pe prima poziție din 2004 și până în 2008.

Cover - Sursă foto: dreamstime.com

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *