Ideea de a elimina pe viitor transportul în comun și mașinile din orașe este prezentă și în multe administrații ale marilor centre urbane din Europa. Pe viitor, se dorește reducerea la minim a accesului mașinilor în orașe, iar transportul să se facă în principal cu bicicleta.
Avantajele acestei schimbări sunt multe, de la reducerea nivelului de poluare din aer la obținerea unei condiții fizice bune și îmbunătățirea sănătății locuitorilor. Cine ar mai avea nevoie de sală dacă ar trebui să pedaleze cel puțin câteva zeci de minute în fiecare zi?
Deși ideea îi încântă pe mulți, are și câteva puncte slabe exploatate la maxim de cei care nu văd utilitatea unei astfel de schimbări. Printre dezavantajele transportului cu bicicleta se numără vremea proastă și timpul pierdut pe drum.
Lucrurile se află într-o dezbatere continuă, dar există deja orașe europene care fac pași importanți spre dezvoltarea de noi condiții pentru transportul cu bicicleta. Unul dintre ele este și Eindhoven, Olanda.
Aici s-a creat Hovenring, primul pod suspendat pentru biciclete, care, după cum puteți vedea în videoclipul de mai jos, permite trecerea bicicletelor peste o intersecție aglomerată. Construcția a devenit deja un simbol al orașului datorită utilității sale, dar și design-ului deosebit de interesant.
Mai mult decât atât, Hovenring a și câștigat câteva premii și nominalizări pentru diferite realizări, printre care amintim premiul belgian pentru ”Cea mai bună construcție din metal” (nominalizare) sau premiul pentru ”Cel mai bun design olandez” (finalist), conform site-ului hovenring.com.
Eindhoven este cunoscut și drept ”Orașul Luminilor”, adăpostind sediul companiei Philips, motiv pentru care iluminarea de care dispune Hovenring este una specială. Vizibilitatea pentru bicicliști este maximă în timpul nopții, evitând astfel orice fel de probleme care ar putea să apară din acest punct de vedere.
Un stâlp înalt de 70 de metri situat în centrul intersecției susține prin 24 de cabluri din oțel greutatea podului, alături de pilonii de dedesupt. Construcția are un diametru de 72 de metri și o greutate care se apropie de un milion de kilograme. Este o realizare impresionantă a orașului Eindhoven, care cu siguranță va fi urmată de altele asemănătoare în viitor.