Ray Tomlinson a trimis primul mail din istorie în anul 1971. În prezent, numărul email-urilor trimise într-o zi depășește 200 de miliarde.
Email Marketing-ul este o activitate de colectare a adreselor de email ale utilizatorilor cu acordul acestora și are ca scop principal crearea unei relații de lungă durată cu aceștia, transformându-i în clienți fideli. Este un mijloc eficient și totodată accesibil de comunicare.
Această modalitate de comunicare este mult mai personală, iar dacă mesajul și targetarea sunt corect stabilite, șansele ca un potențial client să finalizeze o comandă cresc semnificativ. De multe ori, cu ajutorul Email Marketing-ului reușești să recâștigi utilizatorii care au abandonat site-ul sau au uitat de produsele/serviciile tale.
Potrivit Direct Marketing Association:
- ROI-ul (return on investment) unei campanii de email marketing poate ajunge până la 3800%;
- 72% dintre utilizatori ar prefera să primească mesaje promoționale prin email decât pe social media;
- 38% dintre persoanele intervievate susțin că motivul principal pentru care se abonează la un newsletter constă în oferirea unui bonus/voucher.
Mai jos am pregătit o listă cu beneficii care te vor determina să folosești Email Marketing-ul:
1. Dezvolți o relație mai bună cu clienții: astfel, consumatorii primesc mesajele și promoțiile într-un loc particular, aspect care îi va determina să citească mail-ul tău, ducând astfel la transformarea lor în clienți;
2. Crești traficul pe site și numărul de comenzi: odată ajunși pe site-ul tău, probabilitatea ca utilizatorii să devină clienți crește considerabil. Utilizatorii se abonează multe ori datorită voucherelor și a reducerilor pe care le primesc, dar și a ofertelor speciale create pentru ei;
3. Ajungi exact la clienții interesați de produsele/serviciile tale: este de la sine înțeles că acele persoane care s-au abonat la newsletter-ul tău prezintă un interes față de obiectul de activitate al companiei. Ei reprezintă astfel potențiali clienți pe care îi poți fideliza;
4. Obții feedback din partea clienților: după ce s-a realizat o legătură între business și consumator, te poți adresa acestuia și pentru a cere feedback legat de produsele/serviciile pe care le oferi sau despre experiența lui ca utilizator pe site;
5. Poți să recomanzi produse: pe baza istoricului de achiziție, poți să sugerezi utilizatorilor noi produse în completarea celor cumpărate deja;
6. Oferi o experiență unică fiecărui client, personalizând email-urile: ai posibilitatea să te adresezi fiecăruia într-un mod mult mai personal, care să se potrivească cu preferințele sale.
Rămâi în contact cu clienții tăi și crește-ți vânzările cu ajutorul Email Marketing-ului. Apelează la ajutorul unei agenții de marketing și lasă treaba pe mâinile lor.
Citește și: Importanța rețelelor de socializare în comunicarea business