Importanța rețelelor de socializare în comunicarea business

social media
via Shutterstock.com

Trăim în era tehnologiei, iar prezența unui business pe rețelele de socializare este în prezent mai mult decât necesară.

Prin intermediul rețelelor de socializare, companiile își promovează serviciile sau produsele și ajung chiar să își crească vânzările. Un alt aspect foarte important este relația dintre un brand și utilizatori, care poate fi dezvoltată cu ajutorul rețelelor de socializare. Odată îmbunătățită, aceștia din urmă se pot transforma în clienți fideli, contribuind astfel la suplimentarea profitului.

Conform Facebrands, în România există în momentul de față peste 44.000 de pagini active pe Facebook. Dintre acestea, 4.697 sunt afaceri locale, 1.542 companii și firme, 427 bănci și servicii financiare și 2.674 magazine online.

Comunicarea cu utilizatorii folosind rețelele de socializare a devenit un instrument esențial care aduce doar beneficii companiilor. Iată o listă cu avantajele utilizării rețelelor de socializarea în comunicarea business:

1. Vizibilitate: prezența pe Social Media îți asigură o comunicare mai bună cu utilizatorii. Șansele ca aceștia să afle de brand-ul tău cresc, ducând astfel la creșterea numărului de clienți.

2. Consolidarea relației cu consumatorii: cel mai ușor mod de a-ți crea o relație cu clienții tăi, este cu ajutorul rețelelor de socializare. De asemenea, este și un mod facil și eficient de comunicare cu consumatorii.

3. Umanizarea brand-ului: oamenii trăiesc experiențe. Captează-le atenția cu un mesaj sau o imagine plină de emoție. Astfel de postări au cel mai mare impact asupra consumatorilor, transformându-i în clienți. Cel mai simplu și eficient mod prin care îți poți umaniza brand-ul este folosind rețelele de socializare. Acestea îți permit ca „povestea ta” să ajungă la oamenii la care îți dorești.

4. Generare de lead-uri: convinge-ți utilizatorii să-ți devină clienți. Cu ajutorul rețelelor de socializare poți transmite mesaje care să determine utilizatorii să își lase datele de contact. Odată ce ajungi în posesia acestor informații, poți crea campanii speciale pentru ei, transformându-i în clienți fideli.

Statistici din Social Media:

1. Peste 50% dintre marketeri sunt de părere că rețelele sociale influențează pozitiv profitul unei companii. Dacă ești prezent pe social media, te bucuri de o vizibilitate mai mare în rândul utilizatorilor, fapt ce duce la creșterea numărului de clienți, respectiv a profitului.

2. Există două valori foarte importante pentru o companie: engagement-ul (36%) și rata de conversie (35%). Engagement-ul indică numărul persoanelor care interacționează cu brandul, în timp ce rata de conversie arată numărul vizitatorilor transformați în clienți.

3. Aproximativ 80% dintre companii au conținut original pe rețelele sociale în care activează. Utilizatorii apreciază conținutul unic și răsplătesc brandurile urmărindu-le. Odată ce aceștia îți urmăresc activitatea, vor fi la curent cu produsele sau serviciile tale, probabilitatea de a achiziționa crescând considerabil.

Dacă îți dorești să fii prezent pe Social Media, apelează la ajutorul unor specialiști. Găsești recomandarea noastră aici.

Vezi care sunt canalele de social media.

Comentarii

Please enter your name here
Please enter your comment!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Aflați cum sunt procesate comentariile dumneavoastră.