Tipuri de Online Marketing

tipuri de online marketing

Mediul online pune la dispoziție nenumărate canale de promovare a business-ului. Mai jos poți găsi 10 tipuri de Online Marketing care contribuie la o vizibilitate mai mare în online.

1. Search Engine Marketing (SEM): sunt acele metode folosite de un marketer pentru poziționarea unei companii în motoarele de căutare, cu scopul de a ajunge la câți mai mulți clienți. Fie că vorbim despre campanii plătite sau organice, scopul principal este ca site-ul companiei pentru care lucrăm să ajungă cât mai sus în rezultatele de căutare (ideal în primele 5 poziții din orice motor de căutare).

2. Search Engine Optimization (SEO): mai exact, optimizarea pentru rețelele de căutare, care are ca obiectiv principal mărirea traficului unui site și de poziționarea acestuia cât mai sus în motoarele de căutare. Există două tipuri de optimizare SEO: internă (on-site optimization) și externă (off-site optimization).

3. Social Media Marketing (SMM): cuprinde toate rețelele de socializare folosite pentru promovarea unui brand (Facebook, Youtube, Instagram, Twitter și altele). Scopul principal al acestui serviciu este de a aduce mai aproape brand-urile de clienți, oferindu-le posibilitatea de a interacționa în mod direct cu acestea.

4. Email Marketing: este un canal de marketing care facilitează legătura cu un anumit public țintă, trecându-i de la potențiali cumpărători la clienți. Este un serviciu foarte eficient, care presupune nu implică bugete mari, dar care ajută la creșterea vânzărilor.

5. Video Marketing: este o metodă de promovare a produselor/serviciilor unei companii prin materiale video. Video marketing-ul contribuie la construirea relației cu potențialii clienți și la transformarea acestora în clienți.

6. Content Marketing: este un proces continuu care are ca scop construirea notorietății brand-ului prin conținut relevant și valoros. Cu ajutorul Content Marketing-ului, companiile informează și educă publicul țintă referitor la modul de folosire a produsului sau serviciului.

7. Event Marketing: reprezintă acea latură a marketing-ului axată pe crearea de evenimente în scopul promovării unui brand sau a produsului/serviciilor acestuia. Ea contribuie la dezvoltarea relațiilor cu mass-media și oferă oportunitatea interacțiunii directe cu participanții la eveniment.

8. Viral Marketing: reprezintă o strategie de marketing care utilizează rețelele de socializare pentru a promova un produs sau serviciu. Cu cât informația este mai răspândită, cu atât aceasta este considerată mai virală. Conținutul trebuie să fie creativ și atractiv, ca să ajungă la publicul targetat.

9. Display Advertising: sunt publicațiile din site-uri, aplicații sau rețele de socializare sub formă de bannere sau alte forme grafice, care conțin text, imagini, video și audio. Ele au scopul de a furniza vizitatorilor anunțuri și mesaje de promovare.

10. Marketing Afiliat: este o formă de marketing online care se bazează pe vânzare, obținere de lead-uri sau orice altă acțiune prestabilită, pe bază de comision. Acesta implică între 3 și 4 părți: vânzătorul, afiliatul, clientul și uneori intermediarul.

Vezi cum te poate ajuta o agenție de marketing să îți promovezi business-ul, folosind metodele de Online Marketing amintite mai sus.

Citește și despre importanța comunicării din online sau despre Marketing Online.

Comentarii

Please enter your name here
Please enter your comment!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Aflați cum sunt procesate comentariile dumneavoastră.