Piața bunurilor de folosință îndelungată, în creștere în România

În trimestrul al 2-lea al acestui an, piața bunurilor de folosință îndelungată din România a înregistrat o creștere ușoară de 6.4%. Singurele sectoare care au contribuit la creșterea pieței sunt sectorul telecom, al electrocasnicelor mari și mici.

Potrivit unei analize realizate de GFK România „cea mai surprinzătoare schimbare a venit din sectorul de electronice care, în trimestrul al doilea din 2015, a înregistrat o scădere de 3.3%”.

Cât privește bunurile cumpărate de români, aceștia au achiziționat mai multe smartphone-uri, electrocasnice incorporabile și calculatoare portabile.

Sectorul telecom: smartphone-uri și căști

În sectorul telecom, cele mai vândute produse au fost smartphone-urile, care au înregistrat o creștere de 22%, iar în ceea ce privește accesoriile, cele mai cumpărate produse au fost căștile care, „în T2 2015, a raportat o creștere puternică comparativ cu aceeași perioadă din 2014”, conform aceleiași surse.

Per total, în sectorul telecom s-a înregistrat o creșterea de peste 15% a vânzărilor, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Acest procent înseamnă generarea unor venituri de aproximativ 145 de milioane de euro doar în al doilea trimestru al acestui an.

Sectorul electrocasnicelor mari: aparate incorporabile

În ceea ce privește sectorul electrocasnicelor mari, cele mai cumpărate bunuri de folosință îndelungată au fost electrocasnicele incorporabile și frigiderele, cele din urmă având un plus 20% în trimestrul al 2-lea din 2015.

În total, „în al doilea trimestru al anului 2015, valoarea sectorului de electrocasnice mări a atins 95 de milioane de euro, toate categoriile incluse în acesta contribuind la excedentul total de peste 11%”, se mai arată în analiza GFK România.

Sectorul electrocasnicelor mici: aparate de bucătărie

Și acest sector se află într-un trend ascendent, în acest trimestru, vânzările de electrocasnice mici au crescut cu mai bine de 8% și au generat venituri de 29 de milioane de euro.

Cele mai bine vândute produse au fost roboții de bucătărie, storcătoarele de fructe și legume prin presare și blenderele.

În afara aparatelor de bucătărie, foarte cumpărate au fost și aparatele de ras, de epilat și aparatele de îndepărtat părul cu lumină intens pulsată (IPL).

Sectorul IT: calculatoare portabile

Calculatoarele portabile, în special pentru desktop replacement şi convertibile, și-au menținut trendul pozitiv și în acest trimestru. În schimb, tabletele de 7 inch, foarte bine vândute până acum, a înregistrat un trend negativ. Cu toate acestea, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, sectorul IT s-a menținut stabil, atingând 95 de milioane de euro.

În schimb, scăderi s-au înregistrat în ceea ce privește imprimantele și consumabilele. Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut vânzările acestora au scăzut cu 4%, o consecință a acestei regresii fiind cartușele de cerneală de proastă calitate.

Sectorul electronice: televizoare cu ecran UHD

Surprinzătoare a fost însă și evoluția sectorului electronice care, după foarte mult timp, în acest trimestru a înregistrat o scădere ușoară, de 3 procente. „PTV, sectorul dominant din această categorie a scăzut cu aproape 5%, în timp ce cererea pentru televizoarele cu ecran UHD şi diagonale mai mari de 40 inchi a continuat să crească”, mai apare în analiza făcută de GFK România.

Totuși, camerele video de acțiune şi-a dublat valoarea, iar sistemele audio, boxele şi boxele cu andocare au înregistrat vânzări mai mari comparativ cu același trimestru al anului trecut.

Comentarii

Please enter your name here
Please enter your comment!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Aflați cum sunt procesate comentariile dumneavoastră.