Generic filters
Exact matches only
Generic filters
Exact matches only

[Studiu] Cât timp petrec românii pe internet și în fața televizorului

Un studiu realizat de agenţia Zenith Optimedia, din care face parte Zenith România, arată faptul că românii petrec aproximativ patru ore zilnic navigând pe internet și aproape șase ore în fața televizorului.

Studiul „Media Consumption Forecast” urmărește schimbarea modelelor de consum media în 65 de țări din întreaga lume şi evaluează modul în care timpul alocat diferitelor medii se modifică în perioada 2014 – 2017.

Conform studiului „consumul de media global crește prin intensificarea utilizării internetului. Internetul determină o creștere a consumului de media general cu 1,4% în 2015. De asemenea, consumul de internet va crește cu 10% pe an”, se arată într-un comunicat remis Mediafax.

Consumul de media va crește în următorii ani

Zenith estimează că, între anii 2014 şi 2017, cantitatea de timp oferită consumului de media din întreaga lume va crește cu o medie de 1,4% pe an, ajungând la 506 minute în 2017. În tot acest timp, consumul de internet va crește cu 9,8% pe an, cota acestuia din consumul total de media atingând 28,6%, în 2017.

Tendința de creștere a consumului de internet se aplică şi pentru România, o consecință a amplificării telefoanelor inteligente şi a tabletelor, a diversificării şi accesibilității ofertelor furnizorilor de servicii (voce, TV şi internet), favorizat şi de contextul tehnologic (România se situează pe locul al patrulea în lume privind viteza de conectare la internet).

Ziarele au suferit cel mai mult din concurența internetului, fiind urmate de reviste. Între 2010 şi 2014, potrivit Zenith România, timpul mediu alocat citirii ziarelelor a scăzut cu 25,6%, iar cel al revistelor, cu 19,0%.

Românii, cei mai mari consumatori de TV

Conform aceluiași studiu, în România, consumul de TV depășește media globală, iar românii stau în faţa televizoarelor aproximativ 340 minute pe zi.

Consumul de internet se clasează pe locul al doilea în privința timpului alocat, cu 109,5 minute pe zi la nivel global şi 271,2 minute pe zi în România.

„În medie, o persoană petrece deja o jumătate din timpul stării sale de veghe consumând media”, afirmă Jonathan Barnard, ZenithOptimedia’s Head of Forecasting. „Dar oamenii din întreaga lume sunt în mod clar dornici să descopere tot mai multe oportunităţi de informaţie, să se bucure de divertisment şi să comunice, iar noua tehnologie le oferă aceste oportunităţi. Tehnologia le permite brandurilor să comunice cu consumatorii, dar şi să înveţe de la ei noi modalităţi de comunicare. Ne aşteptăm la o creştere a consumului media în viitorul previzibil, prin multiplicarea oportunităţilor brandurilor de a dezvolta noi relaţii cu consumatorii, mai spune Jonathan Barnard.

Zenith România, parte a reţelei internaţionale ZenithOptimedia, este una dintre cele mai importante agenţii de comunicare din România.

Picture of Cristina

Cristina

Cris este o persoană sociabilă, creativă și curioasă să descopere tot timpul lucruri noi. Uneori auto-didactă, îi plac provocările și nu renunță până nu găsește soluții la situațiile cu care se confruntă. Printre hobby-urile ei se numără cititul, excursiile, plimbatul cu bicicleta, bord game-urile, jocurile pe Playstation și vizionarea serialelor preferate. La facultate Cris a studiat jurnalismul, comunicarea mediatică, dar a urmat și cursuri de pedagogie.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *