Generic filters
Exact matches only
Generic filters
Exact matches only

Studiu: O treime dintre români își verifică telefonul înainte de micul dejun

O treime dintre români își verifică telefonul mobil înainte chiar de a se spăla pe față. Acesta este rezultatul obținut într-un studiu realizat în luna iunie de EY România. Scopul studiului a fost de a analiza durata de folosire a dispozitivelor mobile și conținutul accesat de utilizatori pe acestea, dar și aplicațiile descărcate sau beneficiile pe care utilizarea acestor aplicații si gadgeturi le aduc.

Studiul relevă că două treimi dintre români accesează dispozitivele mobile pe care le dețin în mai puțin 30 de minute de când s-au trezit. Mai mult, unii dintre români aleg să utilizeze mai multe dispozitive mobile în același timp (tabletă, smartphone, phablet, smartwatch sau fitbracelet).

Dispozitivele mobile cele mai utilizate de români sunt smartphone-urile, utilizate de 62% dintre români, urmate de telefoanele mobile, utilizate de 23% dintre români, și tablete, utilizate de 18% dintre români. Se pare că acestea petrec între 2 și 6+ ore în fiecare zi, folosind aceste dispozitive mobile. De fapt, românii cu vârste cuprinse între 25 și 35 ani (41% dintre românii intervievați) își verifică dispozitivele mobile cu o frecvență de peste 200 de ori în 24 ore. Românii cu vârste cuprinse între 45 și 55 ani (26%) îi urmează pe aceștia la frecvența de utilizare a dispozitivelor mobile.

Ce aplicații mobile folosesc românii

Dintre aplicațiile folosite de respondenții la studiul efectuat de EY România, cele de business sunt folosite de cea mai mare parte a românilor (66%), urmate îndeaproape de cele din categoria foto – video (60%). Aplicațiile de entertainment și streaming de muzică sunt folosite de 46% dintre români, în timp ce aplicațiile din categoria sport sunt cele mai puțin accesate de români (17%). Alte categorii de aplicații care sunt folosite de mai puțini români sunt cele din categoriile lifestyle (28%) și sănătate și fitness (25%).

În ceea ce privește conținutul video urmărit de români prin intermediul dispozitivelor mobile, rezultatele arată că 37 procente dintre respondenții sondajului urmăresc între 1 și 5 produse video pe dispozitivele mobile într-o săptămână, 21 procente dintre respondenți vizionează peste 15 produse video pe dispozitivele mobile pe parcursul unei săptămâni, iar 19 procente vizionează între 6 și 10 videoclipuri pe săptămână. De cealaltă parte a baricadei, 14% dintre respondenţii acestui studiu nu vizionează niciun produs video pe parcursul unei săptămâni.

Modul în care românii folosesc dispozitivele române afectează afacerile

Directorul de marketing al EY România a evidențiat transformarea prin care oamenii interacționează cu informația, prin intermediul dispozitivelor mobile și a spus că „Ele se află alături de noi, în viața noastră, iar impactul pe care l-au produs deja asupra tuturor categoriilor de vârstă este covârșitor. Felul în care avansul tehnologic și transformarea digitală pe care o parcurgem acum ne propun noi moduri în care să relaționăm și să accesăm informațiile, schimbă paradigma multor industrii, de la media și telecomunicații, la servicii financiar-bancare și servicii medicale. Iar acesta este numai începutul”.

În momentul de față, industriile cel mai bine dezvoltate pe conținutul accesat de pe dispozitivele mobile sunt media și divertismentul, potrivit 63 % dintre respondenți, serviciile financiar-bancare, în opinia a 52% dintre respondenți, tehnologia și domeniul IT, potrivit 47% dintre respondenți și telecomunicațiile, conform 36% dintre participanții la acest studiu. În tabăra opusă, a industriilor care au nevoie să își îmbunătățească și optimizeze accesarea informațiilor prin intermediul dispozitivelor mobile se află, conform respondenților, construcțiile și imobiliarele (8%), asigurările și leasingul (4%) sau petrolul și gazele (3%).

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 1040 răspunsuri ale unor cetățeni români cu vârste cuprinse între 18 și 55 ani, din 31 județe ale țării, iar dispozitivele mobile incluse în studiu au fost smartphone-urile, tabletele, phabletele (phone tablet), smartwatch-urile sau brățările fitbit.

Picture of Anca

Anca

Anca este o persoană pasionată de muzică, machiaj și blogging și crede cu tărie în pozitivitate și diplomație. Apreciază arta și o cafea bună. Are câte un stil de muzică preferat pentru fiecare stare sufletească.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *