Search
Generic filters
Exact matches only

Topul celor mai valoroase branduri din lume în 2015

Compania internațională de consultanță Interbrand a făcut public, zilele trecute, topul pe care îl realizează anual, privind cele mai valoroase branduri din lume. Primele două poziții sunt ocupate, la fel ca și anii trecuți, de companiile americane Apple și Google.

Companiile din domeniul tehnologiei Apple şi Google sunt cele mai valoroase branduri din lume, ocupând pentru al treilea an consecutiv primele două poziții în clasamentul realizat de Interbrand. Evaluată la 170,276 miliarde de dolari, Apple şi-a mărit valoarea brandului cu 43%, în timp ce Google a înregistrat o creștere de 12%, la 120,314 miliarde de dolari.

În schimb, compania Facebook, care deține cea mai mare și cea mai cunoscută rețea de socializare din lume, ocupă abia poziția 23 în topul realizat de compania de consultanță, având o cifră de afaceri de 22,029 de miliarde de dolari și înregistrând o creștere de 54% față de anul trecut.

Topul din acest an este dominat de companiile IT şi auto, care ocupă împreună 28 de poziţii. Brandurile companiilor din sectorul tehnologic reunesc peste o treime din acest top, respectiv 22,6% din valoarea cumulată a celor 100 de branduri.

Printre brandurile noi care au intrat, în acest an, pentru prima oară în top 100 de branduri se află Lego (locul 82), PayPal (97), MINI (98), Moet&Chandon (99) şi Lenovo (100).

Cele mai mari creșteri ale valorii brandului au fost înregistrate de Facebook (locul 23, +54%), Apple (locul 1, +43%), Amazon (locul 10, +29%), Hermes (locul 41, +22%) şi Nissan (locul 49, +19%).

Raportul Best Global Brands examinează de ce are nevoie un brand pentru a avea succes în lumea hiper-fragmentată de astăzi. În condițiile în care oamenii cer experiențe imediate și personalizate, companiile și mărcile trebuie să se miște rapid”, a declarat directorul general de la Interbrand, Jez Frampton.

Top 10 cele mai valoroase branduri din lume 2105

1 Apple – 170,276 mil. dolari (cu o creștere de 43% de față de anul trecut)

2. Google – 120, 312 mil. dolari (în creștere cu 12% față de 2014)

3. Coca Cola – 78, 423 mil. dolari (în scădere cu 4% comparativ cu anul trecut)

4. Microsoft – 67,670 mil. dolari (cu o creștere de 11% față de 2014)

5. IBM – 65,095 mil. dolari (cu o scădere de 10% în comparație cu anul trecut)

5. Toyota – 49,048 mil. dolari (în creștere cu 16% față de 2014)

7. Samsung – 45,297 mil. dolari (la fel ca și anul trecut)

8. General Electric – 42,267 mil. dolari (în scădere cu 7% comparativ cu anul 2014)

9. McDonald’s – 39,809 mil. dolari (cu o scădere de 6% față de anul trecut)

10. Amazon – 37,948 mil. dolari (în creștere cu 29% comparativ 2014)

La realizarea clasamentului, Interbrand a luat în considerare o serie de factori precum performanțele financiare, puterea brandului de a influența consumatorii şi capacitatea de a impune prețuri ridicate.

Newsletter

Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *