Search
Generic filters
Exact matches only

Cum să te trezești la timp în fiecare dimineață

Pentru mulți oameni în ziua de azi, trezitul la timp devine o povară și o problemă destul de mare. Acest lucru se datorează ritmului de viață alert și stresant pe care majoritatea dintre noi îl ducem. Însă, cu fiecare zi în care ai parte de mai puțin somn și mai mult stres aduni tot mai multe riscuri pentru sănătatea ta. Pe lângă asta, faptul că nu reușești să te trezești imediat poate rezulta în întârzieri și planuri date peste cap. Tocmai din acest motiv, îți ofer câteva sfaturi care să te ajute să îți intri în ritm și să reușești să te trezești la ora dorită, în fiecare dimineață.

Calculează orele de somn în multipli de 90

Un adult sănătos are nevoie, în mod normal, de 7-8 ore se somn, însă numărul de ore poate fi diferit de la om la om. Odată ce ai descoperit câte ore trebuie să dormi pe noapte pentru a te simți odihnit, calculează-l în multipli ai numărului 90. Asta pentru că ciclul de somn durează aproximativ 90 de minute. Deci, dacă ai nevoie de 8 ore de somn, vezi câte cicluri de somn a câte 90 de minute poți avea și încearcă să nu te trezești în mijlocul ciclului de somn, altfel vei fi mai obosit. Pe scurt, dacă ai nevoie de 8 ore de somn, setează-ți alarma după 7 ore și jumătate de somn sau 9 ore, dar nu între acestea.

Menține aceeași oră de somn

Ora la care te pui în pat are un impact major asupra orei la care te trezești. Atunci când variezi prea mult ora de somn, ritmul tău circadian este dat peste cap de fiecare dată și nu reușești să te trezești la timp. Încearcă să adormi în jurul aceluiaşi moment al serii, ca să te poți trezi la aceeași oră a dimineții.

Setează alarme înainte de ora la care trebuie să te trezești

Dacă ai nevoie de mai multe alarme pentru a te trezi complet, setează câteva alarme (în ore și minute diferite, pentru zile diferite) astfel încât să nu îți amintești orele la care urmează să sune. Fă asta cu cel puțin 20 minute înainte de alarma principală. Când sună fiecare alarmă, ridică-te din pat, întinde-te și du-te la baie. Fă asta, la fiecare alarmă. Astfel, îți vei păcăli corpul, care va crede că este mai obosit decât în realitate și va adormi mai adânc pentru următoarele 20 minute (sau până la alarma reală). Când alarma reală sună, fii pregătit și repetă aceleași obiceiuri ca și la alarma falsă, dar fără să te pui înapoi la somn. În timp, corpul tău se va obișnui cu acest ritm de trezire și te vei putea trezi natural la ora respectivă.

Bea apă

Nu știu dacă îți vine să crezi, dar vezica ta te poate trezi mult mai eficient decât mintea. Astfel, bea un pahar cu apă înainte de culcare. În acest mod, dimineața, când sună ceasul, vei simți nevoia să te ridici să mergi la baie. Pe când te întorci, vei fi suficient de alert încât să nu mai fie nevoie să te pui înapoi la somn.

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *