Alex Ardelean la butoane. Așa îmi place să mă prezint, însă în buletin scrie Alexandru Dan Ardelean. Pe Dan l-am uitat undeva prin Baia Mare, iar Alexandru folosesc doar atunci când vine vorba de documente oficiale. Nu de alta, dar n-am încotro.
Am împlinit 6 ani de locuit în Cluj chiar în această săptămână, iar de mai bine de 5 ani activez în industria Marcom-ului, adică marketing și comunicare. Mă bucur că fac parte dintr-o comunitate de tineri profesioniști în marketing – IAA Young Professionals Cluj – și le mulțumesc că au avut încredere în mine atunci când m-au ales ca președinte al asociației.
De curând am reușit să obțin acreditarea de Instructor Fitness LVL 1, în cadrul Fitness Scandinavia School și mă gândesc serios să încep o linie de business în aceasta industrie. Poate o sală, poate o să mă apuc de antrenamente personale, poate să încerc un fel de job de preparator fizic, poate influencer în zona asta, poate creare de haine pentru sportivi.
You’ll never know.
-
Când ți-ai descoperit pasiunea pentru marketing?
Nu pot să zic că am o pasiune pentru Marketing și Comunicare. Da, la început am crezut că e o pasiune, însă nu e așa. O fac cu drag pentru că îmi place să construiesc lucruri și brand-uri.
Când eram clasa a 12-a am vrut să fug din țară pentru a studia Digital Media la o facultate din străinătate. Mai exact, planul era să ajung în Danemarca, însă am pus pe hârtie costurile, beneficiile și șansele reale de reușită. Da, chiar am luat în calcul aceste șanse pentru că eram mai bagabont pe vremea aia, n-am ce să ascund. Ecuația a indicat că nu e o idee bună, așa că am ajuns la Cluj și am studiat Publicitate, în cadrul FSPAC, cu unii dintre cei mai cool și tineri profesori.
-
Dar cea pentru sport?
În trecut am practicat scrimă, de performanță, și pot să zic că a fost cel mai bun lucru pe care m-a obligat mama să îl fac. Vă dau contextul: primeam acces la calculator doar dacă mergeam la antrenamente și, pentru că eram obsedat de Delta Force 1 și Jazz Jack Rabbit, vă dați seama unde fugeam când terminam orele.
Cu timpul, antrenorii au reușit să-mi insufle pasiunea pentru sport, atât la modul general, cât și pentru scrimă. Acum 1 an și jumătate am descoperit cu adevărat de ce sunt pasionat: sportul. În acel moment mi-am promis că doar ”moartea ne va despărți”.
Bine, și problemele de sănătate grave, dar v-ați prins voi.
-
Cum ai ajuns să urmezi cursurile de antrenor personal
Pai uite ți-o zic sincer, practicând sport de performanță am câștigat multe titluri naționale și am avut rezultate bune și pe plan internațional. Așa am avut ocazia să învăț că trebuie să fiu bun și că e un must să ajung cel puțin pe podium.
Asta aplic în viața de zi cu zi. De cele mai multe ori se poate traduce în a învăța lucruri noi și a continua procesul de educație. Sportul, după cum poți observa, a fost mereu prezent în viața mea. Mi s-a părut firesc să fac acest pas și să aprofundez știința sportului..
Oricum, ai fi surprinsă să vezi cât de mult seamănă cu marketingul. Aș putea zice că metodologia de lucru e aproape identică.
-
Cum ți-a schimbat asta stilul de viață?
Cred că stilul de viață ți se schimbă de ”n” ori în funcție de experiențele pe care le ai și în funcție de anumite momente cheie. Concret, în cazul meu cea mai importantă schimbare pe care aș putea să o menționez este faptul că am ajuns îmi cunosc corpul mai bine, iar prin acest lucru pot să folosesc mici hack-uri că să fiu mai bun în ceea ce fac zi de zi.
-
Cum poți combina cele două domenii?
Sistemele de lucru sunt destul de similare, fapt care îți permite să aplici anumite tactici din marketing în sport și viceversa. Oricum, sportul / mișcarea îți influențează orice faci în viața de zi cu zi, așa că mi se pare că poate fi îmbinat cu orice domeniu.
-
Dacă ar fi să alegi între marketing și sport (antrenor personal), ce ai alege? De ce?
Aleg sportul fără să clipesc, însă nu neapărat ”zona” de antrenor personal. În momentul de față mă antrenez pe mine și încă 2 prieteni.
Motivul? Exact ce spuneam puțin mai devreme – sportul îți influențează viața. Te poate face mai bun, mai productiv, te învață să ieși din zona de confort, te face mai creativ (da, spre mirarea multora să știi că ai nevoie de creativitate în antrenamente) și exemplele pot continua.
-
Ce efecte a avut pandemia în activitatea ta?
Depresso espresso.
M-a dat pe spate la maxim perioada de lockdown. N-am putut să fac nimic. Am fost doar un roboțel care își făcea treaba pe plan profesional și am încercat să dau o mână de ajutor prin consultanță gratuită. 3 business-uri locale au apelat la mine, în rest am continuat să îmi ajut clienții mei și pe cei ai agenției Munity.
Am cedat pentru că sunt o fire rebelă și îmi este foarte greu atunci când nu am libertatea pe care mi-o doresc. În plus, tocmai intrasem într-un mindset în care atunci când ajungeam acasă îmi scoteam creierul din priză, adică mă deconectam de tot ce înseamnă profesional. Îți dai seama că a trebuit să învăț să lucrez de acasă, lucru mi-a dat cu virgulă în primele 2 luni. Noroc că, din când în când, mergeam la supermarket după câte o sticlă de Prosecco. Așa am supraviețuit.
Ah da, uitasem: nu am ieșit cu 123 de skill-uri învățate, nu am terminat cursuri online, nu mi-am făcut hobby-uri noi. Pitty me.
-
Cum te-ai adaptat la situația din piață?
Singura decizie importantă pe care am luat-o a fost să mă țin de promisiunea pe care mi-am făcut-o când aveam 22 de ani, am 25 acum.
Ea suna cam așa: până la 30 de ani vreau să fac primul milion de euro. Vreau să fie curat, nu un milion realizat prin tot felul de combinații sau bișnițării.
Inițial am spus asta în glumă, după câteva beri. Cu timpul mi-am dat seama că acțiunile mele par să se îndrepte în direcția aia. Dacă îmi iese, fac cinste. Dacă nu, o să trag tare până o să reușesc pentru că eu cred că am ambiția și nebunia care mă poate duce acolo.
-
Care sunt planurile de după pandemie?
Adică peste câțiva ani? Glumesc.
Planuri am și acum. Mă pregătesc să lansez primul proiect personal pe care îl voi implementa cu ajutorul unor oameni absolut superbi: Cristian Balint – Design și George Kardoș – Video. Desigur, am și o armată de sfătuitori lângă mine, însă cei doi mi-au fost alături de la început și au acceptat să intre în mintea mea. Nu-i cel mai plăcut loc, te asigur.
Mai multe nu vă zic acum, dar sper că anul viitor pe vremea asta să fiți familiari cu următorul nume: Shuburbia.
-
Ce mesaj ai pentru oamenii care ne citesc?
Don’t live a fake life. Trăim într-o eră în care trebuie să fim perfecți (în fitness, în marketing și în multe alte domenii) și uităm să ne bucurăm de imperfecțiunile care fac viața mai dinamică și mai faină.
Dacă vreți să vă apucați de sport sper să o faceți pentru voi și sănătatea voastră. Știu că acel 6 pack sau acel booty strânge multe like-uri pe Instagram (de cele mai multe ori fără fond), însă vă ajută pe termen scurt.
Dacă vreți să vă promovați brand-ul, în special dacă vorbim de brandul personal, vă recomand să o faceți cât puteți voi de sincer și autentic. Pe termen scurt probabil că nu o să câștigați, însă, din punctul meu de vedere, este cea mai bună strategie pe termen lung. Lăsați bullshit-ul pentru alții.
Facebook: Alex Ardelean