Generic filters
Exact matches only
Generic filters
Exact matches only

5 lucruri pe care oamenii de succes nu le fac

Ce îi deosebeşte pe oamenii de succes de noi, restul angajațiilor? Care e reţeta succesului? Ca de obicei, răspunsul nu este ceva magic, care se întâmplă peste noapte, ci este vorba de multă muncă şi de principii solide. Despre aceste principii vom discuta mai în detaliu în cele ce urmează.

  1. Nu lasă trecutul să le dicteze viitorul. Cu toţii avem limitările noastre. Cu toţii avem provocări şi facem greşeli. Cheia este să nu ne lăsăm restrânşi de toate aceste lucruri şi să învăţăm din ele. Totul depinde de perspectivă. Să luăm greşelile de exemplu. Când ceva nu merge cum ţi-ai dorit, transformă acel lucru într-o oportunitate şi învaţă ceva nou despre tine. Tot ce ţine de trecut e doar o perioadă de training pentru viaţa excelentă din viitor.
  2. Nu bârfesc. E greu să rezişti acestei tentaţii uneori. Dar trebuie să fii conştient atunci când bârfeşti cu un coleg, că cel mai probabil te bârfeşte şi el pe tine. Şi ajungi în tot felul de situaţii care îţi fură din energia pe care ai putea să o îndrepţi spre ceva mai productiv. Data viitoare când cineva vrea să înceapă o discuţie care tinde spre bârfă, scuză-te şi pleacă din acel loc. Nu te teme că vei pierde respectul acelei persoane. Cei care bârfesc oricum nu au respect pentru cei din jur.
  3. Nu spun „da”, când de fapt ar vrea să spună „nu”. E greu să refuzi un coleg sau un prieten. Dar majoritatea oamenilor înţeleg când sunt refuzaţi. E mai bine să spui un „nu” sincer, decât să promiţi ceva ce nu stă în puterile tale sau să ajungi să îi porţi resentimente acelei persoane pentru că ţi-a cerut ceva dificil de făcut. Atunci când spui „nu” te simţi inconfortabil pe moment. Dar când spui un „da” şi de fapt promiţi ceva ce nu-ţi doreşti, ajungi să te simţi prost pentru o perioadă mult mai mare de timp.
  4. Nu întrerup. Atunci când întrerupi pe cineva, ceea ce spui cu adevărat e „Nu cred că ceea ce spui e important. Mă gândesc la ceea ce vreau eu să spun de fapt. Şi ceea ce am eu de spus e mult mai important.” Vrei o relaţie profesională sau personală mai bună? Ascultă-i cu adevărat pe cei din jur şi pune-le întrebări pentru a fi sigur că ai înţeles corect.
  5. Nu întârzie. Ştim, cu toţii suntem stresaţi şi fugim dintr-o parte în alta. Dar atunci când întârzii la o întâlnire sau la job, le dai impresia oamenilor că timpul tău e mai important decât al lor. Şi deja începi relaţia cu ei pe un picior greşit. Oamenii de succes îşi încep ziua foarte devreme şi sunt tot timpul primii la un eveniment, pentru a se asigura că totul merge conform planului.

Cover - Sursă foto: dreamstime.com
Simona

Simona

Simona locuieşte în Cluj-Napoca şi lucrează în domeniul ONG. Îi place foarte mult să citească, să scrie şi să fie înconjurată de cărţi. Pe Simona o interesează tot ce ţine de dezvoltarea personală, îi plac proiectele faine, în special cele de voluntariat sau care au un impact social ridicat.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *