Search
Generic filters
Exact matches only

5 metode să adormi când nu ai somn

Lipsa de somn este una dintre cele mai comune probleme din ziua de azi. Stresul, viața agitată și milioanele de probleme pe care le ai zilnic pot contribui la lipsa ta de somn sau pot chiar să o cauzeze. Dacă te confrunți cu probleme de adormit, iată ce poți face ca să le remediezi și să ai parte de somnul odihnitor de care ai nevoie.

Stai departe de monitoare

Cel mai probabil nici nu îți dai seama, însă lumina albastră a monitoarelor îți influențează somnul, sau mai bine zis nesomnul. Corpul tău produce mai puțină melatonină datorită faptului că este păcălit de lumina albastră a monitorului să creadă că încă e lumină afară. Cu aproximativ 90 minute înainte să te pui la somn oprește monitorul și fă o activitate mai odihnitoare pentru ochi, cum ar fi cititul unei cărți (dar nu de pe dispozitive electronice).

Fă o baie caldă

O baie caldă te va ajuta să îți răcești temperatura corpului și să te pregătești de somn. Asta se explică prin faptul că temperatura apei este percepută ca temperatura corpului de către creier, iar când ieși din apă îți va scădea temperatura și creierul tău va recepționa asta cum că ești pregătit pentru somn.

Păstrează-ți picioarele dezvelite

Și acest lucru este legat tot de temperatura corpului, care fluctuează pe parcursul nopții. Menținându-ți unul sau ambele picioare în afară îți ajuți corpul să își regleze temperatura mai ușor și astfel vei avea parte de un somn mai odihnitor.

Mănâncă o cină cu carbohidrați

Deși nu e bine să mănânci foarte mult înainte de culcare, asigură-te că cina pe care o mănânci are o cantitate mai mare de carbohidrați. Aceasta îți poate induce o stare de somnolență după ce ai terminat de mâncat. Încearcă să mănânci cereale sau o felie de pâine prăjită înainte să te pui în pat.

Evită fumatul înainte de a dormi

Ideal ar fi să eviți fumatul și atât, însă dacă ai deprins acest viciu, este bine să nu îl savurezi înainte de culcare. Asta pentru că nicotina este un stimulent și, la fel ca și cafeina, îți poate produce o stare de agitație pe parcursul nopții.

Newsletter

Bună Dimineața, săptămânal pe email

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *