logo
Search
Generic filters
Exact matches only

Antrenamente dese vs. antrenamente intense

Dacă nu ai chef în azi de sală, nu e cazul să te impacientezi. Un studiu recent a arătat că indiferent dacă lucrezi zilnic pentru o perioadă mai scurtă sau îţi împarţi antrenamentele în câteva sesiuni mai intense, beneficiile asupra sănătăţii sunt aproape aceleaşi.

Lucrurile se schimbă însă dacă faci exerciţii pentru a slăbi sau dacă te pregăteşti pentru o competiţie sportivă. Atunci e indicat să faci exerciţii cât mai des chiar dacă sunt de o intensitate mai scăzută.

Ideal ar fi să aduni cel puţin 150 de minute de exerciţii fizice pe săptămână. Participanţii la studiul menţionat au fost împărţiţi în două categorii. Una care a exersat zilnic, pentru o perioadă mai mică de timp şi o grupă care a exersat doar de câteva ori pe săptămână având sesiuni mai intense.

Beneficiile asupra sănătăţii în acest caz au fost aceleaşi: tensiunea arterială a scăzut considerabil, colesterorul s-a micşorat şi persoanele obeze au observat îmbunătăţiri în starea lor.

Asta nu înseamnă că poţi să ai o sesiune de 2 ore şi jumătate de exerciţii intense pe săptămână şi să te aştepţi să ai aceleaşi rezultate ca şi cineva care lucrează în două sau trei sesiuni pe săptămână. Asta deoarece intervine şi un factor psihologic. Atunci când faci exerciţii eşti mult mai conştient şi de dieta ta şi de opţiunile de zi cu zi cum ar fi alcoolul sau ţigările. Dacă faci exerciţii doar o dată pe săptămână, organismul tinde să trişeze mai des şi rezultatele nu vor fi la fel de vizibile.

Deci cu toate că cele două variante aduc rezultate asemănătoare din punct de vedere medical, dacă îţi doreşti să ai un corp bine lucrat sau te antrenezi pentru un maraton, e necesar să te antrenezi constant. Altfel, corpul va avea nevoie de fiecare dată să se recupereze mult mai mult după câte o sesiune intensă de antrenament. În schimb dacă faci exerciţii de câteva ori pe săptămână, îi oferi ocazia să scape de febra musculară şi de posibilele întinderi musculare.

foto

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Recomandări

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *