logo
Search
Generic filters
Exact matches only

Asigură-ți un somn liniștit

De câte ori nu ți s-a întâmplat să te arunci în pat obosit și să nu poți să adormi deoarece te-au învăluit gândurile? Te gândești la toate lucrurile posibile și imposibile care le aveai de făcut astăzi, care ai reușit să le faci și care nu.

După, începi să te îngrijorezi inutil în legătură cu cele care nu le-ai realizat, găsind oarecum unele motive pentru care nu ai reușit să faci asta, dar mai mult având o conversație contradictorie cu tine însuți. Acest lucru se prelungește și îți dai seama că e destul de târziu și mâine iar ești obosit la muncă.

Astfel, nu spun să te prefaci că problemele tale nu există, dar să fim realiști, sigur nu o să le rezolvi dacă nu o să dormi suficient. Fă mai bine un plan, înainte să mergi la culcare. Programează pur și simplu și atribuie un timp fiecăruia. Cu siguranță mâine o să fie o zi mai productivă dacă ai parte de un somn odihnitor.

Pe lângă aceste gânduri, un alt inculpat, ce îți fură orele de somn, este probabil cantitatea de cafeină consumată pe parcursul zilei. Da, probabil o să zici, nu sunt dependent de cafea și în plus toleranța mea la cafea e destul de crescută pentru a-mi afecta somnul.

Hai să vedem, câte cești de cafea ai consumat astăzi?

Poate și un ceai verde sau negru, fiind benefic pentru sănătate, sau o ciocolată la gustare ce ți-a oferit energie pe moment. Poate o cafea dimineața, la micul dejun, înainte să pleci de acasă, una când ai ajuns la birou cu colegii, în pauza de masă de la ora 13 și una pentru a te ține treaz și concentrat până la finalul programului. Poate încă una când ieși de la muncă, cu un prieten. Timpul de înjumătățire al cafeinei este de aproximativ 6 ore, deci ideea e să bei ultima băutură bogată în cafeină cel târziu la ora 16, pentru a nu îți încurca programul de somn.

Știm cu toții sentimentul de a te trezi obosit și a recurge la cana de cafea. După te simți super energizat pentru aproximativ o oră, apoi, iar, ai revenit la starea anterioară, iar procesul continuă.

Planul următor e să regurgi la ceva dulce, pentru mai multă energie, astfel grăbit fiind, recurgi la ciocolată, bomboane, covrigi sau napolitane, cu un procent mare de zahăr adăugat, ce îți oferă energie pe moment, dar după o jumătate de oră ai ajuns tot în situația aceea.

Ce trebuie să faceți e să alegeți tot timpul carbohidrați cu eliberare prelungită, precum cereale integrale, quinoa, orez, fulgi de ovăz și să combinați cu surse de proteine și grăsimi sănătoase, pentru a avea energie pe tot parcursul zilei.

Astfel nu o să aveți oscilații bruște ale nivelelor de energie și a glicemiei și o să puteți să vă organizați mai bine pe parcursul zilei și să aveți un somn mai liniștitor noaptea.

De asemenea, o plimbare scurtă în aer liber o să vă ajute semnificativ.

 Foto

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Recomandări

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published.