Search
Generic filters
Exact matches only

Beneficiile practicării Yoga

Multe persoane în ziua de azi practică Yoga, fără să știe care sunt adevăratele beneficii ale acestui obicei și care este povestea acestui tip de activitate fizică. Îți propun ca în acest articol să descoperim împreună ce este Yoga, care sunt beneficiile acestui tip de mișcare și care sunt rezultatele practicării Yoga pentru corpul tău.

Ce este Yoga?

Cea mai întâlnită preconcepție despre Yoga e că ai nevoie să fii flexibil înainte să te apuci să practici. Yoga e un tip de exercițiu care promovează și îmbunătățește flexibilitatea corpului, așadar nu e necesar să fii flexibil înainte să începi, e necesar doar să vrei să devii flexibil. Practic, în timpul unei sesiuni de Yoga, îți întinzi mușchii, astfel încât pe parcurs, devii mai puțin înțepenit și mai puțin obosit. Pe lângă asta, Yoga presupune meditare, care te poate induce într-o stare de relaxare datorită faptului că atenția îți e concentrată pe respirația ta.

Pozițiile Yoga

Diferite poziții Yoga acționează asupra diferite grupuri de mușchi, așa cum e de așteptat. Astfel anumite poziții, cum ar fi cele ashtanga sau Power Yoga, nu îți oferă doar mai multă flexibilitate, ci îți lucrează mușchii pentru a-i tonifia. Cele mai comune poziții Yoga te ajută chiar să îți întărești rezistența la efort.

Yoga îmbunătățește postura

Datorită pozițiilor pe care le practici în timp ce faci Yoga, coloana ta vertebrală învață să mențină o postură mai benefică pentru ea. Pe scurt, poți scăpa de spatele cocoșat la birou și să te simți comod ținând spatele drept. În timp asta devine din ce în ce mai ușor și mai benefic pentru tine. Dacă coloana ta stă într-o poziție corectă și normală, nu va mai fi atât de solicitată, iar riscurile de a dezvolta boli degenerative precum artrită scad. Aceeași explicație se explică și la încheieturile care devin mai flexibile și mai puternice.

Yoga, calmul și respirația

Datorită faptului că instigă la meditație și relaxare, anumite tipuri de Yoga îți induc o stare de calm și relaxare. Asta se întâmplă pentru că Yoga te face să îți îndrepți atenția spre modul în care respiri, uneori chiar având nevoie de anumite tehnici de respirat, iar pentru că te concentrezi asupra respirației, creierul tău nu mai are timp să se concentreze și pe problemele pe care le-ai putea avea sau care nu au rezolvare. Îți oferă așadar un moment de relaxare, al cărui efect poate dura chiar și câteva ore după terminarea exercițiilor.

Yoga și circulația sanguină

Nu în ultimul rând, Yoga s-a dovedit a avea efecte benefice asupra tensiunii arteriale mărite și ajută la coborârea ritmului cardiac în același timp. Se pare că este un antrenament benefic pentru cei care au probleme cu tensiunea arterială prea mare sau care au boli de inimă.

Newsletter

Bună Dimineața, săptămânal pe email

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *