logo
Search
Generic filters
Exact matches only

De ce e bine să te plimbi în natură

familie-in-natura

Ritmul alert al marilor orașe, programul încărcat de la locul de muncă și presiunile de toate felurile cauzează o stare prelungită de stres pentru tot mai multe persoane. Din păcate, stresul nu este singura problemă cu care se confruntă societatea actuală.

Printre bolile secolului, cauzate în principal de stilul de viață, se numără depresia, anxietatea, bolile cardiovasculare, cancerul, diabetul. Partea bună a lucrurilor este că într-o mare măsură putem să prevenim aceste boli. Una dintre metodele cele mai plăcute de a avea o stare de sănătate fizică și psihică bună sunt plimbările în natură.

Imaginați-vă un câmp cu flori, un deal cu iarbă și copaci, un parc cu fântâni arteziene, un munte cu piscuri amețitor de înalte și izvoare care curg vijelios. Nu este așa că doar gândindu-vă la aceste tablouri parcă vă simțiți mai relaxați? De la imaginație la fapte este doar un pas, așa că încercați pe cât posibil să faceți plimbări în natură. Cu cât sunt mai lungi cu atât mai bine.

Medicii spun că pentru persoanele cu depresie severă o plimbare în natură este echivalentul primirii unei vești bune. Pentru persoanele sănătoase din punct de vedere psihic, ieșirea în natură contribuie la relaxarea nervilor, eliminarea stresului și inducerea unei stări de bine. Crește creativitatea și emoțiile pozitive în urma unei plimbări în mijlocul naturii.

Ieșirile în natură stimulează buna funcționare a oaselor, mușchilor, aparatului circulator și respirator. Studiile arată că se reduce riscul de accident vascular cerebral și apariția diabetului de tip 2. Facilitează digestia și buna funcționare a creierului. Previne instalarea colesterolului mare.

Calitatea somnului este mult mai bună pentru cei care obișnuiesc să se plimbe în natură. De asemenea, ajută la tratarea anxietății.

Studiile arată că în cazul persoanelor care au acest obicei scade riscul de moarte subită cu 40%.

Plimbarea în natură este echivalentul unor exerciții ușoare de aerobic, motiv pentru care ajută la controlul greutății corporale. Dacă obișnuiți să mergeți pe munte cu un rucsac în spate, este suficient să faceți acest gen de mișcare timp de 75 minute, în fiecare săptămână, pentru a arde un număr semnificativ de calorii.

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Recomandări

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *