Search
Generic filters
Exact matches only

5 beneficii ale consumului de cafea la micul dejun

Cafeaua este una dintre cele mai consumate băuturi la micul dejun. Multe persoane o consumă pentru că are un gust bun și îi ajută să se trezească dimineața, însă o mulțime de studii arată că nu sunt acestea principalele beneficii ale acestei băuturi pentru sănătatea noastră.

Un concept relativ nou, numit nutriție lichidă, a început să crească în popularitate. Pe lângă alimentele sănătoase pe care ar fi bine le mâncăm în fiecare zi, ar trebui să avem grijă și la lichidele pe care le consumăm.

Cafeaua are numeroase efecte benefice asupra organismului, iar în cele ce urmează vă vom prezenta câteva dintre acestea.

1. Protejează creierul

Cafeina protejează celulele creierului și astfel ajută la prevenirea bolilor precum Parkinson, Alzheimer sau demență. De asemenea, creierul tău va deveni mai alert și vei putea memora mai ușor anumite lucruri.

2. Trezitul de dimineață

Consumul de cafea dimineața te va ajuta să te trezești mai ușor, inclusiv atunci când nu ai dormit prea mult în noaptea precedentă. O ceașcă de cafea te va energiza și te va ajuta să îți revii mult mai repede din starea de somnolență pe care o resimți la primele ore ale zilei.

3. Te ajută să slăbești

Cafeina regăsită în cafea îți va accelera metabolismul și astfel vei slăbi mai repede pentru că organismul tău va arde grăsimile mai ușor. Riscul de apariție a obezității sau a diabetului de gradul 2 va scădea și acesta, ceea ce nu poate fi decât un lucru bun pentru noi. Cafeaua neagră fără zahăr este una dintre băuturile cu cele mai puține calorii.

4. Speranță de viață mai ridicată

Câteva studii arată faptul că oamenii care consumă cafea trăiesc mai mult decât cei care nu agreează neapărat această băutură. Beneficiile unui consum moderat de cafea sunt prezente în ceea ce privește reducerea riscului apariției bolilor de inimă.

5. Beneficii pentru ficat

Ficatul este unul dintre cele mai importante și mai puternice organe din coprul nostru. Foarte multe funcții importante ale organismului sunt realizate de acesta. Unele cercetări arată că consumul de cafea ajută la reducerea apariției cirozei sau a altor boli ale ficatului. Un alt studiu arată că două cești de cafea pe zi pot reduce cu până la 43% riscul de apariție a cancerului la ficat.

Cafeaua consumată moderat are efecte benefice asupra sănătății noastre. Avem o mulțime de rețete derivate din cafea care pot deveni o opțiune pentru cei care doresc să încerce ceva nou, însă recomandat ar fi să rămânem la cafeaua clasică.

Tu ce băutură consumi la micul dejun?

Newsletter

Bună Dimineața, săptămânal pe email

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *