logo
Search
Generic filters
Exact matches only

5 lucruri de care să ții cont dacă postești

Postul Crăciunului se apropie și mulți dintre credincioși vor începe să se abțină de la alimente de proveniență animală, de la alcool și se vor concentra pe aspectele spirituale ale vieții lor. În ceea ce privește regimul alimentar pe care îl adoptă, acesta devine mai degrabă unul vegan (în care nu se consumă nimic ce provine de la animale, inclusiv lapte, ouă sau miere). Dacă intenționezi să ții postul, ține minte următoarele 5 lucruri:

Rețete vegane

legume_44228184

Sursa foto: Joshua Resnick

Când nu știi ce anume să mănânci, îndreaptă-te spre blogurile culinare vegane. Vei găsi acolo mii de rețete care pot fi considerate de post, toate delicioase și majoritatea fiind extrem de accesibile. De cele mai multe ori aceste rețete folosesc ciuperci, legume și fructe sau produse din soia pentru a oferi corpului toți nutrienții de care are nevoie, fără să fie nevoie să consume produse animale.

 

Bea multă apă

femeie-care-bea-apa_66977332

Sursa foto: Wavebreakmedia Ltd

Corpul uman poate rezista mai bine de 2-3 săptămâni fără mâncare. Pe de altă parte, când vine vorba de apă, organismul cedează în fața deshidratării în mai puțin de o săptămână. Astfel, indiferent că ții un post lejer, care îți permite o dietă vegană sau că ții un post negru (în care nu mănânci nimic) pe parcursul zilei, asigură-te că bei o cantitate importantă de apă.

Pregătește totul de dinainte

lista-de-cumparaturi_21344555

Sursa foto: Pogonici

În primele zile ale regimului alimentar schimbat, poți avea tendința să cedezi, dacă nu ești bine pregătit. Asigură-te că ai toate alimentele necesare pentru primele 2 sau 3 zile de post, ca să nu fii tentat să consumi altceva.

Evită mâncărurile foarte procesate

produse-din-soia_20339507

Sursa foto: Igor Dutina

Chiar dacă postul îți limitează varietatea de alimente pe care le poți alege, încearcă să eviți (în mod ideal, pe tot parcursul anului, nu doar în perioada postului) orice aliment care e prea procesat sau rafinat. Astfel de alimente includ mezelurile și pateurile vegetale, alimentele dulci (care conțin mult zahăr rafinat, conservanți și aditivi). Pe de altă parte, ține cont de faptul că laptele vegetal, precum cel de soia sau cel de migdale, și brânza tofu nu doar că sunt de post, ci sunt și sănătoase pentru organism.

Nu te brusca după

iubitor-de-carne_27571002

Sursa foto: Tatjana Pilate

Postul poate fi o perioadă de detoxifiere pentru organism, având beneficii în ceea ce privește sănătatea organismului. Totuși, când postul se încheie, mulți oameni au obiceiul să se înfrupte direct din masa de sărbători, de cele mai multe ori una foarte îmbelșugată, plină de grăsimi și bogată în alimente grele. Acest obicei prost face ca mulți oameni să sufere de indigestii în preajma sărbătorilor. Ca să te asiguri că nu e cazul tău, ai grijă ca tranziția să o faci treptat, începând cu un mic dejun vegetal sau care să conțină doar produse lactate din categoria produselor „de dulce”. Astfel corpul are suficient timp încât să se obișnuiască din nou cu digestia acestor alimente.

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Recomandări

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *