Search
Generic filters
Exact matches only

Beneficiile fructelor de mure, sursa de tinerețe

La micul dejun este recomandat să mâncăm alimente sățioase, cu valoare nutritivă, care să ofere organismului cât mai multe elemente necesare pentru funcționarea sa optimă. Așa cum spun nutriționiștii, masa de dimineață trebuie să includă și fructe. La fel ca și în cazul legumelor, cu cât sunt mai colorate fructele au mai multe beneficii pentru corpul nostru.

Dacă până acum nu obișnuiați să mâncați mure la micul dejun, este momentul să faceți o mică schimbare în rutina mesei de dimineață adăugând aceste fructe delicioase și cu foarte multe proprietăți.

Fiind fructe sălbatice, procurarea lor poate părea dificilă. Din fericire există plantații de mure „domestic” astfel că vara și toamna puteți găsi pe piață sau în supermarketuri aceste fructe, comercializate de cultivatorii de mure. Este de preferat totuși varianta murelor culese de pe munte. Mediul nefiind poluat, planta nefiind ajutată cu îngrășăminte, valoarea nutritivă a fructelor este net superioară celor cultivate de om. Dacă aveți posibilitatea, cumpărați fructele vara/toamna, în sezon, de la culegători și puneți-le în congelator. Prin înghețare, acestea își vor păstra proprietățile.

Beneficiile murelor

Murele sunt adevărate surse de vitamine, în special cele din complexul B. De asemenea, sunt foarte bogate în vitamina C. Dacă suferiți de deficit de minerale, consumul frecvent de mure vă va ajuta. Aceste fructe au un conținut foarte mare de minerale (magneziu, fier, fosfor, seleniu, zinc, potasiu).

Fiind bogate în polifenoli, fructele de mure au un puternic efect antitumoral, ceea ce înseamnă că luptă cu tumorile și ajută la prevenirea formării acestora.

Murele ajută și în lupta unor boli precum cancerul de sân, col uterin, cavității bucale, constipație (trebuie mâncate dimineața, pe stomacul gol), diabet, alergii, ciclu menstrual neregulat, arsuri gastrice.

De asemenea, deloc de neglijat este faptul că murele ajută la prevenirea îmbătrânirii premature datorită faptului că sunt foarte bogate în substanțe antioxidante, care protejează organismul de radicalii liberi, degenerarea ADN-ului și apariția unor afecțiuni specific vârstnicilor. Pentru un efect sigur al acestora, este de preferat să consumați fructele proaspete sau congelate.

Dacă vă temeți că vă veți îngrășa, trebuie să știți că murele au doar 43 kcal pe 100 de grame.

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *