logo
Search
Generic filters
Exact matches only

Beneficiile unui consum redus de sare la micul dejun

O bună parte din alimentele pe care le consumăm în fiecare zi conțin foarte multă sare, iar mâncarea de la micul dejun nu face nici ea excepție.

Având în vedere faptul că micul dejun este cea mai importantă dintre mesele de peste zi, acesta ar trebui să fie cât mai sănătoasă, așadar ar fi bine să aibă un conținut cât mai redus de sare.

Dimineața organismul nostru este cel mai sensibil la substanțele nutritive pe care le consumăm deoarece acesta este momentul când are nevoie de cât mai multe resurse pentru a-și reveni după o noapte de somn.

Efectele consumului excesiv de sare

Corpul nostru are nevoie de foarte puțină sare însă noi depășim cu mult doza recomandată pentru fiecare zi.

Un consum excesiv de sare crește riscul apariției bolilor de inimă, de rinichi, a cancerului de stomac, a osteoporozei, a obezității, a diabetului sau a astmului. De asemenea, tensiunea crește și ea alături de posibilitatea unui infarct. Prin reducerea cantității de sare putem reduce cu mult riscul de apariție acestor probleme de sănătate.

Cum evităm consumul excesiv de sare?

Pentru a evita consumul excesiv de sare la micul dejun putem opta pentru cereale integrale. Acestea ne oferă fibre care ne ajută să avem un sentiment de sațietate mai îndelungat. Dacă dorim ca acestea să devină mai gustoase le putem combina cu fructe, stafide sau nuci.

Ouăle sunt și ele o opțiune bună dacă dorim să avem un meniu cât mai puțin sărat. Numărul mare de proteine le transformă într-un aliment ideal pentru micul dejun. Este important să nu adăugăm foarte multă sare atunci când le prăjim sau facem omletă, iar dacă putem renunța total la sare atunci este chiar excelent. Pentru a le da un plus de savoare, putem să le combinăm cu legume sau cu diferite plante aromatice proaspete.

Legumele și fructe au un conținut redus de sare așadar sunt și ele o opțiune foarte bună pentru micul dejun. Marele lor avantaj este acela că pot fi consumate atât în starea lor naturală, dar și sub formă de smoothie.

Carnea poate fi și ea utilă pentru a prepara micul dejun însă trebuie să o evităm pe cea procesată precum baconul, cârnații din comerț sau alte preparate de genul acesta. Pentru a face carnea mai gustoasă putea adăuga diferite plante aromatice, astfel încât nu va mai fi nevoie de sare.

În concluzie, sunt numeroase rețete culinare delicioase și nutritive pentru micul dejun care nu necesită neapărat și sare.

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Recomandări

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *