logo
Search
Generic filters
Exact matches only

Ce înseamnă un mic dejun echilibrat

Beneficiile unui mic dejun sunt deja foarte cunoscute: poate preveni creşterea în greutate, stimulează îmbunătăţirea memoriei pe termen scurt, reduce riscul de diabet zaharat de tip 2 şi chiar ne face mai fericiţi. Totul depinde însă de modul în care alegem alimentele pe care le consumăm la micul dejun.

În general, un mic dejun sănătos şi echilibrat conţine proteine, fructe, cereale integrale sau legume. Acestea sunt recomandările generale ale nutriţioniştilor.

Dimensiunea porţiilor va depinde în mare parte de vârsta pe care o aveţi, activitatea depusă și dieta pe care o urmaţi. Ca un ghid general, meniul de la micul dejun ar trebui să conţină aproximativ 25% proteine, 25% carbohidraţi, 50% fructe şi legume.

Specialiştii nutriţionişti subliniază și importanţa momentului când serviţi micul dejun. astfel, dacă vreţi sub orice formă să mâncaţi la ora 7.00 dimineaţa atunci când de fapt nu vă este foame, există mai multe şanse să va îngrăşaţi.

Iată ce puteţi servi la micul dejun:

Ouă. Deşi un ou mare conţine 212 mg de colesterol – o cantitate relativ mare în comparaţie cu alte alimente – se ştie că grăsimile saturate cresc colesterolul „rău” din sânge şi nu colesterolul din produsele alimentare. Un ou are 70 de calorii şi 6 grame de proteine. Înainte de a arunca gălbenuşul, gândiţi-vă că acolo se găsesc cele mai importante substanţe nutritive.

Pâine din cereale integrale, cereale, fulgi de ovăz. Micul dejun este momentul potrivit pentru a consuma aceste alimente sănătoase care vă ajută inima să fie în formă maximă. Cerealele şi ovăzul ajută la scăderea tensiunii arteriale şi a colesterolului. Fibrele ne dau energia de care avem nevoie. Încercaţi să consumaţi 5 grame de fibre la micul dejun.

Fructe. Alegeţi fructe de pădure, banane, pepene galben, mere etc. Pentru a beneficia de o varietate de substanţe nutritive obişnuiţi-vă să mixati fructele. De exemplu, afinele care sunt bogate în antioxidanţi pot fi combinate cu portocalele bogate în vitamina C şi potasiu.

Iaurt. O cană de iaurt conţine mai multe proteine decât o bucăţică de carne. Iaurtul grecesc este cel mai indicat. Este o alegere sănătoasă. Dar evitaţi iaurturile din comerţ cu adaos de zahăr şi subsante chimice.

Smoothies și sucurile de fructe sau mixuri de legume şi fructe care sunt foarte hrănitoare.

Încercaţi aceste combinaţii de mic dejun consistente pentru a rămâne sătul până la ora prânzului.

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Recomandări

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *