Rolul ceaiului la micul dejun

Ceaiul este a doua cea mai consumată băutură din lume, după apă. Miliarde de oameni îl consumă la micul dejun, însă nu toți știu câte beneficii le aduce acesta. Iată ce face ceaiul atunci când este consumat la micul dejun.

Ce este ceaiul?

Atunci când oamenii de știință vorbesc despre ceai, ei vorbesc despre ceaiul verde, alb, negru sau oolong, din frunzele plantei de ceai Camellia Sinensis. Cercetătorii nu iau în considerare și infuziile de plante precum mușețel, tei sau alte plante aromatice și susțin că acestea au alte proprietăți față de cele ale ceaiului. Dacă nu știi dacă ceaiul pe care îl consumi conține sau nu frunze de ceai, verifică ingredientele de pe cutie.

Ce beneficii aduce ceaiul?

Primul și cel mai important beneficiu rezultat din consumul de ceai este amestecul de antioxidanți care ajută la prevenirea apariției celulelor canceroase. Apoi, ceaiul ajută la buna funcționare a inimii și te ajută să slăbești, datorită faptului că te menține hidratat mai bine decât alte băuturi (excluzând apa).

În cazul în care faci efort fizic cu regularitate, trebuie să știi că este bogat în catechine, un antioxidant care ajută mușchii să facă față mai bine la efort. Asta înseamnă că vei căpăta rezistență mai bună la efort fizic. Mai mult, ceaiul verde are proprietăți care se pare că ajută la îmbunătățirea densității minerale osoase și forța oaselor.

Ceaiul verde este și un foarte bun stimulent pentru creier, prin conținutul de cafeină, care ajută la direcționarea aminoacizilor spre creier. Totodată ceaiul verde este un antimicrobian și previne anumite infecții în corp, motiv pentru care în unele cazuri este folosit și extern.

Dar infuziile pe bază de plante?

Doar pentru că aceste băuturi nu conțin frunze de ceai, nu înseamnă că acestea nu sunt bune pentru organism. Dacă obișnuiești să bei ceai de plante, poți să te bucuri de ceaiul de mușețel pentru proprietățile sale antioxidante care ajută la prevenirea complicaților la diabetici, precum pierderea văzului sau probleme la rinichi. Ceaiul de hibiscus te ajută să ai tensiunea arterială în limite normale.

Deși ceaiul este un aliment preponderent sănătos, nu există studii care să îl lege de vindecarea anumitor boli, așa cum unii vânzători susțin. Ferește-te de ceaiurile de slăbit dacă nu poți verifica (și înțelege) lista de ingrediente.

În cele din urmă, consumat la micul dejun ceaiul (în special cel verde) stimulează metabolismul, crește eficiența mușchilor și te ajută să gândești mai bine. E clar, de acum trebuie să bei cel puțin o cană de ceai la micul dejun.

Tu ce tipuri de ceai obișnuiești să consumi la micul dejun?

Comentarii

Please enter your name here
Please enter your comment!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Aflați cum sunt procesate comentariile dumneavoastră.