Search
Generic filters
Exact matches only

Secretele unui mic dejun de calitate pentru sportivi

Probabil fiecare dintre noi a auzit sau citit de nenumărate ori că micul dejun este important și că nu ar trebui să sărim peste el în nicio situație. În principiu lucrurile acestea sunt general valabile, însă, decât să mâncăm un mic dejun nesănătos și de slabă calitate, mai bine renunțăm la el cu desăvârșire. Dacă avem de a face cu un astfel de caz ar fi bine să grijă ca următoarea masă să nu întârzie foarte mult și să fie cât mai sănătoasă și nutritivă.

Cel mai simplu mic dejun de calitate poate fi compus din trei ouă, niște bucăți de fructe/legume și o porție mică de cereale integrale. O astfel de combinație este sățioasă și oferă un raport foarte bun format din proteine și carbohidrați. Pe lângă acestea, este și foarte ușor de preparat astfel că nu vom pierde foarte mult timp cu acest aspect.

Dacă ai de gând să efectuezi exerciții fizice trebuie să îți planifici masa cu 30-60 minute înainte de a pleca la sală, la alergat sau pur și simplu dacă te pregătești să utilizezi ganterele din casă sau orice altă modalitate de a face efort fizic. Circulația sângelui este îmbunătățită, astfel că nutrienții de calitate, carbohidrații și vitaminele vor ajunge mai ușor către mușchii tăi. În acest fel se asigură creșterea lor și evitarea accidentelor musculare precum rupturile.

După ce ai terminat antrenamentul va trebui să iei cea de-a doua parte a micului dejun în maxim 30 de minute pentru că atunci mușchii tăi sunt cei mai receptivi la nutienți. Evită orice conține mult zahăr. Orezul poate fi un aliment foarte bun de consumat după antrenament. Nu uita să consumi și iaurt, lapte, fructe și legume dacă vrei ca rezultatele să apară cât mai rapid. Calitatea alimentației te va ajuta să te menții și să îți transformi corpul așa cum îți dorești.

Lichidele sunt și ele esențiale, încearcă să consumi apă cu lămâie pentru detoxifiere sau ceai. Evită cafeaua înainte de antrenament, chiar dacă ți se pare că aceasta îți oferă energie.

Rezultatele pozitive vor apărea în aproximativ două-trei săptămâni, bineînțeles dacă îți respecți orele de somn și dieta de calitate, care pornește cu un mic dejun gustos și hrănitor.

Indiferent de tipul exercițiilor pe care le vei efectua ar trebui să mănânci pentru a da cel mai bun randament posibil, acest lucru fiind valabil mai ales pentru cei care preferă să transpire de dimineață.

Tu ce obișnuiești să mănânci la micul dejun înainte de a te apuca de exerciții fizice?

Citește și despre cum să iei cele mai bune decizii pentru micul dejun.

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

One Response

  1. Foarte util articol! Niciodata nu am stiu prea bine ce sa mananc in diminetile in care faceam gimnastica dimineata!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *