Totul despre ceaiul verde

Ceaiul verde, derivat din planta Camellia Sinensis, are foarte multe beneficii pentru sănătate. Încă din secolul al 17-lea, ceaiul verde a început să fie consumat din ce în ce mai des, iar astăzi a devenit una din cele mai populare băuturi şi categoric în top 5 ceaiuri din întreagă lume.

Datorită proprietăţilor pe care le are ceaiul verde este o alternativă sănătoasă în locul sucurilor, a băuturilor carbogazoase şi chiar a cafelei, mai ales fiindcă are un conţinut ridicat de cafeină. Deşi nu toată lumea iubeşte gustul, destul de amar pentru unii, acesta este plin de antioxidanţi, fiind realizat din frunze nefermentante. Noi vă sugerăm să va alăturaţi milioanelor de băutori de ceai verde din întreagă lume fiindcă rezultatele şi îmbunătăţirea sănătăţii nu vor întârzia să apară. Iată câteva motive bune pentru a începe să consumaţi ceai verde în fiecare zi:

Ceaiul verde previne cancerul

Multe studii au investigat proprietăţi anticancerigene ale ceaiului verde. Cercetătorii au constatat că ceaiul verde ajută la prevenirea, formarea şi dezvoltarea a numeroase tipuri de cancer la ficat, pulmonar, de colon, pancreas, stomac, piele, cavitatea bucală, esofag, intestin, vezica urinară, sân şi cancer de prostată.

Scade riscul de a avea un accident vascular cerebral

Lenore Arab, un epidemiolog de la Universitatea din California la Los Angeles, a remarcat o corelaţie puternică între consumul de ceai verde şi riscul de accident vascular cerebral. După ce a comparat 10 studii care au analizat aproape 200.000 de persoane din mai multe regiuni din Australia, Statele Unite şi Ţările Arabe au ajuns la concluzia că persoanele observate au avut un risc de 21 la sută mai mic de a suferi un accident vascular cerebral în cazul în care au băut cel puţin trei ceşti de ceai verde pe zi, comparativ cu cei care au băut mai puţin de o ceaşcă.

Scade colesterolul

Colesterolul este important în prevenirea decesului din cauza bolilor cardiovasculare. Cercetările indică faptul că ceaiul verde poate ajuta la scăderea colesterolului, curăţă sângele şi ridică nivelul de colesterol bun, cunoscut sub numele de HDL.

De mare ajutor în cadrul dietelor

Într-un studiu pe animale, Lu, Zhu, Shen şi Gao (2012) au descoperit că polifenolii din ceaiul verde ajută la descompunerea lipidelor ( grăsimi) şi transformarea lor în energie, suprimă pofta de mâncare şi scade absorbţia nutrienţilor – toate fiind arme bune împotriva luptei cu grăsimile.

Luptă împotriva diabetului

Ceaiul verde poate preveni şi încetini progresia de diabet zaharat. Persoanele cu diabet zaharat de tip 1 au organisme care produc foarte puţină sau deloc insulină. Deoarece insulina este responsabilă de transformarea glucozei în energie, capacitatea de reglare a glucozei este ajutată de ceaiul verde, deci este recomandat diabeticilor.

Consumul de ceai verde previne cariile dentare, tratează inflamațiile şi mâncărimile genitale, înbunătăţeşte sistemul imunitar, protejează împotriva răcelii şi a gripei, ajută la prevenirea osteoporozei (pierderea de masă osoasă) şi reduce riscul de fracturi.
Bucuraţi-vă de ceaiul verde atât vara (ice tea, ceai verde cu gheaţă) dar şi iarna ca băutură caldă sau, dacă nu va place sub formă de băutură, alegeţi suplimentele cu extract de ceai verde (de obicei, vândute sub formă de capsule) din farmacie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.