Generic filters
Exact matches only
Generic filters
Exact matches only

5 motive pentru care ești balonată

De câte ori nu ți s-a întâmplat să simți un disconfort abdominal, fără alte simptome prezente, care a dispărut după câteva ore dar a fost extrem de deranja?

În special când ai vrut să porți pereche nouă de blugi skinny sau rochia mulată pe corp și te simțeai ca un balon.

 Pentru a evita astfel de situații trebuie să elimini următoarele cauze:

  1. Consumul de alimente pe grabă/prea repede

Deși ritmul de viață nu ne permite câteodată să stăm la masă liniștite să avem cele trei mese principale așezate și suntem tot timpul pe grabă, încercați pe cât posibil să vă faceți cel puțin 20 minute pentru a vă așeza și savura masa. Când consumați alimentele pe grabă ingerați și mult aer și nu mestecați suficient de bine mâncarea, astfel ea rămâne mai mult timp nedigerată. De asemenea, dacă consumați prea repede nu o să observați senzația de sațietate doar după ce ați mâncat prea mult. Creierului îi ia mai mult timp până semnalează că ați mâncat suficient, așa că așteaptați puțin și nu exagerați!

  1. Nu ați renunțat la băuturile carbogazoase

Bulele din sucurile carbogazoase și apa minerală vă dau senzația de stomac umflat. Cele dietetice sunt chiar mai rele, datorită îndulcitorilor artificiali ce nu pot să fie digerați și astfel pot produce balonare. Cel mai sigur e să eliminați complet băuturile carbogazoase, măcar la cele îndulcite.

  1. Consumați varză crudă

Chiar dacă un consum de fibre este de dorit, majoritatea cruciferelor conțin fibre greu de digerat sau chiar zaharuri nedigerabile ce pot provoca la unele persoane simptome de balonare și flatulență. Dacă aveți aceste simptome după consumul de varză încercați să o gătiți la abur sau fiartă cu puțină apă aproximativ 8-10 minute.

  1. Consumați frecvent fasole

Fie că e vorba de fasole roșie, albă, neagră sau năut, și chiar dacă acestea sunt o sursă importantă de proteine vegetale, o cantitate crescută din acestea poate duce la simptome de balonare. Încercați să aveți un echilibru în alimentația voastră și consumați câte puțin din toate.

  1. Mestecați gumă sau consumați dropsuri fără zahăr

Pe lângă faptul că, odată cu mestecatul ingerați un exces de aer ce poate cauza probleme, cum am specificat mai sus, acestea conțin un tip de îndulcitor care consumați excesiv pot duce la simptome de balonare, flatulență și chiar diaree.

Foto

Picture of Ioana Răducu

Ioana Răducu

Nutriționist-Dietetician licențiat, cu experiență în consultanță nutrițională individuală și de grup. Absoleventă a specializării de Nutriție și Dietetică, din cadrul Universității de Medicină și Farmacie din Cluj-Napoca, în prezent studentă în anul 2 în cadrul aceleiași universități, la masterul Nutriția și Calitatea Vieții. Îi place să scrie despre nutriție și nu doar, cu intenția aceea a pornit și un blog personal încă din facultate. Îi place să fie tot timpul informată și să transmită mai departe/probabil că și vorbește mult de obicei.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *