ONG-urile românești pot beneficia de granturi de promovare de la Google

Un număr de 200 de ONG-uri românești sunt așteptate să se înscrie într-un program prin care pot beneficia de granturi de promovare online, oferite de compania Google.

Asociația Europa Digitală, inițiatorul programului național „Web-ONG” și prima organizație partener certificat Google din România,  anunță că, pentru anul 2016, a alocat 200 de locuri pentru acest program, care cumulează un fond de 9 milioane de dolari în Granturi Google, pentru promovarea organizațiilor în mediul online.

Este foarte important într-o democrație consolidată ca societatea civilă, în general, dar mai ales ONG-urile, să fie cât mai vizibile și credibile, iar misiunea Asociației «Europa Digitală», prin programul «Web-ONG», este de a le construi și oferi pârghii prin care acestea să comunice mai des și mai eficient cu beneficiarii proiectelor lor. Suntem prima organizație care a devenit partener certificat Google în România, avem în echipă 7 specialiști certificați de Google pentru a implementa proiectul internațional Google AdGrants for nonprofit, care oferă lunar ONG-urilor din România suma de 10.000 de dolari. Această sumă este folosită de organizații pentru a-și promova acțiunile în cel mai mare motor de căutare din lume, iar pentru anul 2016, am alocat alte 200 de locuri pentru ONG-uri, în care acestea pot folosi fondul de 9.000.000 de dolari pentru promovare în mediul online”, declară Remus Lucuț, președintele Asociației „Europa Digitală”.

Înscrierile la programul “Web-ONG” se pot face pe site-ul  Asociației „Europa Digitală”.

În total, peste 200 de ONG-uri din România au aplicat, în 2015, la programul „Web-ONG”. Dintre acestea, 30 de proiecte internaționale dedicate ONG-urilor au fost deja câștigate, iar 170 sunt în proces de înrolare. Mai mult decât atât,

Ce este programul Web-ONG?

Programul „Web-ONG” are menirea de a ajuta ONG-urile din România să-și dezvolte capacitățile de promovare, prin construirea gratuită a paginilor web și de aplicare la diverse granturi internaționale, printre care și Google Ad Grants for nonprofits, care oferă acestora un buget lunar de 10.000 de dolari, pe care îl pot folosi pentru publicitatea online în motorul de căutare Google.

Programul dedicat organizațiilor non-profit are ca obiective principale dezvoltarea capacităților de promovare a ONG-urilor, creșterea ratei de absorbție a fondurilor naționale și internaționale alocate pentru acestea și creșterea încrederii românilor în acțiunile organizațiilor non-profit.

Proiectul „Web-ONG” a fost lansat în România în contextul în care un studiu dat publicității de iVox.ro, arăta că doar jumătate dintre ONG-urile românești se promovau online în 2015, iar 81,58% dintre acestea nu au aplicat niciodată pentru o finanțare națională sau internațională destinată organizațiilor non-profit, majoritatea motivând lipsa de resurse și de cunoaștere.

Cover - Sursă foto: dreamstime.com