Apple a anunțat la începutul acestei săptămâni, în cadrul evenimentului anual Worldwide Developers Conference, lansarea serviciului Apple Music, un concurent serios pentru alte servicii de streaming muzical precum Spotify, Pandora sau Deezer. Noul serviciu va fi disponibil de la sfârșitul lunii iunie în peste 100 de țări pentru deținătorii de aparate Apple, iar din toamnă va avea o versiune compatibilă cu Android.
Lansarea serviciului de online streaming poate schimba modul în care utilizatorii Apple vor asculta muzica, gigantul american nefiind la prima încercare de a da o lovitură decisivă în domeniul muzicii online. Apple, dar și casele de discuri, caută mijloace prin care să-i convingă pe utilizatori să plătească pentru muzică, în contextul în care pe site-uri precum YouTube pot asculta gratuit extrem de multe melodii.
„Apple Music va deschide un nou capitol în muzică și va schimba pentru totdeauna modul său de acces”, a declarat CEO-ul companiei, Tim Cook, la Worldwide Developers Conference (WWDC).
Apple Music permite online music streaming, încurajează artiștii să lanseze acolo în premieră anumite piese, include și posturi de radio online. În primele trei luni abonamentul este gratuit şi apoi va fi de 9,99 dolari/lună, existând şi un abonament de familie, la 14,99 dolari/lună.
Apple se bazează pe puterea brand-ului şi pe faptul că oferă servicii premium, însă marea miză este de a convinge oamenii să plătească pentru a asculta muzică. Compania suedeză Spotify este numărul unu mondial pe music streaming, având 15 milioane de utilizatori care plătesc.
Analiștii notează că serviciul Music este complex şi va fi un pic greu pentru Apple să explice user-ului beneficiile lui.
Apple a precizat că serviciul de streaming va avea peste 30 de milioane de cântece. O persoană apropiată companiei a declarat că Apple se află încă în negocieri pentru drepturile de difuzare, având deja drepturi pentru Taylor Swift, dar nu şi pentru The Beatles, de exemplu.
Dacă compania americană va reuși să recreeze întregul catalog iTunes pentru serviciul de streaming, atunci ar putea să schimbe felul în care utilizatorii obișnuiesc să obțină serviciile de divertisment.
Cu ocazia lansării noului serviciu, Apple a introdus şi o funcție suplimentară numită Connect, care se dorește a fi o platformă socială de interacțiune între artiști şi fani, concurând astfel cu Tumblr, Twitter şi SoundCloud.
Citește și despre S-a lansat Apple Watch. Costă între 349 și 10.000 de dolari