logo
Search
Generic filters
Exact matches only

Mocăniţa turistică din Transilvania între Bistriţa-Năsăud şi Târgu-Mureş

După aproape 20 de ani, pe un tronson din linia ferată care leagă Lechinţa din Bistriţa-Năsăud de Târgu Mureş, va circula din nou trenul. Mocaniţa care redă viaţă vechii linii, este un tren cu abur a cărui locomotivă a fost fabricată în Polonia, în 1949, şi care urmează să transporte în curând turişti pe ruta Teaca – Râciu.

Un om de afaceri din judeţul Mureş, Mihail Răspopa, este cel care a preluat, anul trecut, în concesiune linia ferată care face legătura între Târgu Mureş şi Bistriţa-Năsăud din anul 1914 şi care se întinde pe 90 de kilometri şi traversează nouă localităţi – şapte din judeţul Mureş şi două din Bistriţa-Năsăud.

Din luna mai a anului 2011 şi până în prezent, investitorul mureşean a reuşit să reabiliteze 35 de kilometri din această linie ferată, între localităţile Teaca (Bistriţa-Năsăud) şi Râciu (Mureş), transmite corespondentul Mediafax. Descoperă prin imagini oraşul Bistriţa  şi  Targu Mureş.

A fost o investiţie mare de peste cinci milioane de euro fiindcă linia era extrem de degradată, s-a furat foarte mult şi a fost nevoie să refacem tot ce lipsea, dar de acum urmează greul. Sincer să fiu, nu ştiu ce m-a determinat să mă apuc de această afacere. Nu-mi plăceau trenurile înainte. Au început să-mi placă pe parcurs, deja sunt obsedat de ele. Deocamdată facem călătorii de probă fiindcă vrem să testăm siguranţa liniei. Acum (duminică – n.r.) vrem să ajungem la Milaş (la o distanţă de circa 20 de kilometri de Teaca – n.r.) şi sâmbăta viitoare până la Râciu (35 de kilometri). Atât am reuşit să reabilităm pentru început. Mai avem nevoie de un an-doi ca să poată circula trenul în siguranţă între Târgu Mureş şi Lechinţa“, a declarat Răspopa.

Locomotiva este una fabricată în Polonia, în 1949. A fost cumpărată de Căile Ferate Române şi de atunci funcţionează în România. Poate să ducă şi vagoane de marfă, şi de călători. E o locomotivă foarte bună. Cu întreţinerea e mai greu, fiindcă nu se prea găsesc piese de schimb. Nu se mai prea fac“, a declarat mecanicul Iosif Şuteu.

Traseul este extraordinar, minunat“ “Îmi vine să plâng acum că văd trenul circulând din nou. Din 1972 am codus această gară până în 1996, când am ieşit la pensie. De atunci nici nu a mai circulat trenul. A mai venit de două ori cu turişti, turişti străini, dar de atunci nu a mai circulat nimic pe această linie îngustă. Mă bucur din toată inima că văd iar un tren pe linie” a mai spus el

Deşi duminică au fost oameni care au participat la “cursa de probă” cu trenul cu aburi, prima călătorie oficială cu turişti va fi abia sâmbăta viitoare. “Trenul va circula în special la sfârşit de săptămână, cu două curse pe zi, dacă e nevoie. Traseul e foarte frumos, e superb şi cred că vor fi oameni interesaţi destui. Deocamdată, ducem lipsă de vagoane şi acum le recondiţionăm, ca să zic aşa. Cel de aici e un vagon recondiţionat. Miercuri sau joi mai aduc şi unul fără geamuri, albastru, şi cu prelată şi mai facem. Trei vagoane maxim vor fi aici“, a spus proprietarul trenului Mihail Răspopa.

Pentru început, pentru o călătorie între Teaca şi Râciu, un bilet în trenul cu aburi va costa cel mult 65 de lei pentru adulţi. Copiii vor beneficia de o reducere de 40 la sută, iar pensionarii, elevii şi alte categorii speciale vor plăti şi ei mai puţin.

Citeşte articolul complet pe Adevarul.ro.

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Recomandări

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *