Search
Generic filters
Exact matches only

Beneficiile mersului pe jos de dimineață

Exercițiile fizice efectuate dimineața sunt deosebit de eficiente pentru orice ne-am propus să realizăm cu ajutorul lor. Dacă nu suntem totuși adepții mersului la sală sau al jogging-ului putem apela la o altă variantă mult mai simplă.

Poate că mersul pe jos nu este chiar cea mai bună soluție pentru a scăpa de calorii însă trebuie să știm că și el poate fi de ajutor în acest sens. În funcție de intensitatea vitezei noastre de mers putem arde în jur de 3-5 calorii pe minut.

Însă, după cum ziceam, nu arderea caloriilor este principalul motiv pentru care o plimbare de dimineață este un lucru benefic pentru noi.

Letargia de dimineață se va evapora de îndată ce luăm contact cu aerul răcoros de afară. Pe lângă faptul că facem și un pic de mișcare, mersul ne poate ajuta și să ne relaxăm. Mintea noastră va fi mai limpede și ne putem planifica mult mai ușor ceea ce avem de făcut pentru restul zilei.

De asemenea, putem realiza și economii dacă vom merge pe jos până la locul de muncă, la facultate sau la școală. Desigur, distanța trebuie să poată fi parcursă în maxim o oră pentru că, în caz contrar, vom ajunge foarte obosiți la destinație.

Noaptea vom adormi mai ușor datorită faptului că am făcut un pic de efort fizic și astfel reglarea ciclului circadian va fi mult mai facilă.

Mersul vioi timp de o oră poate reduce riscul de apariție a unor tipuri de cancer precum cel mamar, endometrial sau de colon după cum arată unele studii desfășurate de Institutul Național de Cancer din SUA și de alți cercetători independenți.

Hipertensiunea poate fi controlată mai bine dacă mergem pe jos cel puțin 20-30 de minute pe zi. Efectele negative ale diabetului pot fi și ele reduse dacă ne plimbăm de dimineață prin simplul fapt că echilibrează cantitatea de glucoză din sânge și ajută la creșterea nivelului de insulină.

Persoanele care nu suferă de această boală îi pot reduce semnificativ riscul de apariție doar printr-un obicei simplu precum mersul pe jos.

Tonifierea mușchilor este un alt beneficiu care poate fi obținut foarte ușor de către oricine doar cu ajutorul unei banale plimbări.

Starea noastră generală de sănătate se va îmbunătăți considerabil pentru că o astfel de activitate, desfășurată în fiecare dimineață, ne va fi de folos în creșterea nivelul de colesterol bun din sânge, ne va întări sistemul imunitar și ne va îmbunătăți metabolismul.

Dacă ne simțim stresați încă de dimineață atunci avem la îndemână această soluție care va lupta extrem de eficient împotriva stresului și a anxietății, astfel încât psihicul nostru se va relaxa și noi ne vom simți mult mai bine.

Inima va beneficia și ea de pe urma unui ritm alert de mers, astfel încât vom reduce riscul apariției unei boli de inimă cu aproximativ 40%.

Poate că a sosit timpul să ne folosim mai mult de oportunitatea unei plimbări de dimineață, având în vedere numeroasele lucrurile pozitive cauzate de acest obicei.

Tu cât de mult mergi pe jos de dimineață?

Citește și despre cum să îți construiești o rutină pentru dimineață.

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

One Response

  1. Dacă serviciul mi-ar fi mai aproape, sigur aș merge mai mult pe jos. Oricum, mi-ați oferit argumente în plus să nu ezit să merg per pedes apostolorum ori de câte ori am ocazia.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *