logo
Search
Generic filters
Exact matches only

Dormi mai mult, ai șanse mari să slăbești

Un studiu recent arată că este suficient să petreceți cel puțin 90 de minute suplimentare în pat că să puteți lupta mai eficient împotrivă foamei și a poftelor de alimente grase și nesănătoase.

– Cercetătorii de la Universitatea din Chicago au realizat un studiu pe 10 persoane supraponderale.

– Cei care au lenevit mai mult în pat au avut o poftă de mâncare mai mică cu 62%.

– Cercetătorii explică cum starea REM (rapid eyes movement – mișcarea rapidă a ochilor) suprimă pofta de mâncare.

Prin urmare, dacă obișnuiți să leneviți mai mult în pat în weekend aveți mari șanse de a slăbi mai repede și de a avea o greutate normală.

Chiar și 90 de minute suplimentare petrecute dimineața în pat pot face o diferență mare. Un studiu recent realizat pe o serie de adulți tineri supraponderali, a scos la iveală faptul că cei care au mers mai devreme la culcare și au stat mai mult în pat dimineață au raportat o scădere a poftei generale de mâncare cu 14% și o scădere de 62% în ceea ce privește pofta de snacks-uri sărate sau dulci nesănătoase. Rezultatele studiului sugerează că anumite modificări simple în ceea ce privește ora de culcare ar putea combate problemele de sănătate legate de obezitate din Marea Britanie. Studiile anterioare au arătat deja că prea puțin somn duce la probleme de greutate, în parte pentru că se perturbă echilibrul hormonal general al organismului care ajută la menținerea sub control a poftei de mâncare.

Dar oamenii de știință de la Universitatea Chicago au vrut să verifice dacă o simplă ajustare a orei de culcare ar putea aduce schimbări majore rapide în poftele și obiceiurile alimentare. Studiul a fost realizat pe un eșantion mic, de zece femei și bărbați obezi cu vârste cuprinse între 21 și 40 de ani, care au dormit în medie doar 6 ore pe noapte.  În prima săptămână, ei au dormit ca de obicei și au fost chestionați cu privire la alimentele pe care le consumau și la poftele alimetare pe care le aveau.

În a doua săptămână, cercetătorii le-au cerut să doarmă între 8 și 8 ore jumate. Cu ajutorul unui dispozitiv de monitorizare atașat de încheietura mâinii s-au raportat date în ceea ce privește evidența zilnică legată de somn și de ora de culcare. Rezultatele, publicate în revista Appetite, au arătat că această creștere a timpului petrecut în pat cu 90 de minute, le-a redus voluntarilor drastic apetitul, mai ales dorința de a mânca alimente nesănătoase.

Explicația ar fi că dacă dormim mai mult avem mai multe mișcări rapide ale ochilor (REM) ce ne diminuează semnificativ pofta de mâncare.

Citește și care este cea mai potrivită oră pentru a bea o cafea dimineața

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Recomandări

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *