Search
Generic filters
Exact matches only

Ce înseamnă o dietă de slăbit sănătoasă?

Din păcate, internetul abundă în reţete de slăbit „miraculoase”, multe dintre ele având ca singur efect, o dereglare gravă a metabolismului persoanei care le aplică. De aceea, este important ca înainte să începi o dietă cu ajutorul căreia să scapi de kilogramele în plus, să ceri sfatul unui nutriţionist şi să îți faci bine ”temele”, pentru a evita urmări drastice.

În ajutorul tău, am alcătuit o listă cu unele dintre cele mai importante sfaturi pentru a slăbi sănătos. Sper să îți fie de folos.

Slăbești mai mult făcând mișcare

Pierderea greutăţii apare atunci când corpul consumă mai multă energie în antrenamentele şi arderile specifice metabolismului, decât este absorbită din mâncare. Astfel, acesta va folosi resursele adunate în grăsimea corporală sau din muşchi. Acest proces se realizează treptat, o grăbire a lui nefăcând altceva decât să facă organismul să adune, imediat după încetarea curei de slăbire, şi mai mult ţesut adipos.
Importanța caloriilor

Cele mai slabe efecte asupra metabolismului le au dietele care au un conţinut minim de calorii. Pe lângă o restricţie a numărului de calorii, nutriţioniştii prescriu o dietă echilibrată, în funcţie de necesităţile tale. Este recomandat ca aportul zilnic de mâncare să conţină 55% carbohidraţi, 30% grăsimi (însă nu mai mult de 10% să provină dintre cele saturate) şi 15% proteine.

Conform nutriţioniştilor, un om sănătos are nevoie de un maximum de 2000 de calorii pe zi, care să respecte procentajul de mai sus. Astfel, greutatea poate fi menţinută prin activităţi fizice, fără a face eforturi suplimentare drastice.

Dieta zilnică, cauza greutății în exces

Majoritatea problemelor de greutate sunt cauzate de tipare deficiente în ceea ce priveşte dieta zilnică. Astfel, o simplă schimbare a obiceiurilor alimentare este indicată, în detrimentul diferitelor reţete de slăbit. Îți recomand să ceri sfatul unor specialişti în nutriţie, care îți pot spune exact ce obicei îți cauzează o creştere nedorită a ţesutului adipos.

Dacă nu poți renunţa la unele obiceiuri alimentare, de multe ori, este suficientă o creştere a activităţilor fizice. De obicei, o simplă plimbare te poate ajuta să pierzi în greutate, ce-i drept, într-un ritm mai lent decât dacă ai alerga sau ai practica un sport. În acest caz, totuşi, se recomandă o creştere a consumului de fibre.

Suplimentele dietetice

Suplimentele dietetice sunt o alegere des întâlnită, din cauza abundenţei de reclame la astfel de produse. Cu toate acestea, nu sunt recomandate, deoarece nu au efect pe termen lung. Totuşi, ca să obţii efecte permanente, este necesar să îți schimbi întreg stilul de viaţă, întrucât aceasta este cel care a condus la situaţia actuală. Această schimbare trebuie să includă nu doar dieta obişnuită, ci şi cantitatea de efort fizic pe care o depuneţi zilnic.

Rolul psihicul în slăbit

Psihicul are şi el un rol important în slăbit. O mentalitate pozitivă este întotdeauna cheia spre succes. De aceea, motivaţia este prima la care trebuie să lucrezi. Scrie pe o foaie toate motivele pentru care dorești să faci această schimbare în viaţa ta şi încearcă să atingi aceste obiective, decât să cuantifici rezultatele folosind cântarul. O anumită ţinută pe care ți-ai fi dorit să o porţi, dar care nu o poţi purta din cauza greutăţii, poate fi o motivaţie mult mai bună decât „trebuie să alerg până când elimin 5 kilograme”.

Îți doresc spor la slăbit şi sper că sfaturile mele să îți fie de ajutor în schimbarea din viaţa ta! Nu uita să apelezi doar la metodele sănătoase şi recomandate de nutriţionişti, care au rezultate dovedite, ca să nu îți pui în pericol sănătatea.

Newsletter

Bună Dimineața, săptămânal pe email

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *