Search
Generic filters
Exact matches only

Cum să adormi mai repede seara

barbat-adormit

Mulţi oameni se confruntă din ce în ce mai des cu problema lipsei unui somn odihnitor. De multe ori, seara, nu putem adormi la ora pe care ne-am stabilit-o şi ajungem să pierdem ore întregi în faţa televizorului sau calculatorului. În acest fel, şi puţinele ore de somn de care avem parte, sunt agitate şi nu au efectul odihnitor pe care îl dorim. Iată câteva metode prin care poţi să adormi la ora dorită.

Relaxarea progresivă a muşchilor

Această metodă este una destul de veche şi presupune încordarea şi relaxarea tuturor muşchilor la care ai acces. Prin această tehnică poţi să obţii şi o tensiune arterială scăzută, un nivel al anxietăţii redus, relaxarea muşchilor şi, în consecinţă, un somn mai odihnitor şi mai rapid.

Cea mai frecventă cauză a insomniei este ideea de stres

Din acest motiv, e bine ca înainte de somn să te gândeşti la lucruri care nu necesită mult efort cum ar fi să-ţi reaminteşti ce ai făcut în ziua respectivă, să numeri înapoi de la 100 sau să te gândeşti la un vis pe care l-ai avut. Aceste sarcini repetitive par plictisitoare, dar tocmai asta e şi ideea. Să facem ceva ce ne induce o stare de somnolenţă, fără a fi vorba de gânduri stresante.

Nu-ţi folosi telefonul mobil pe post de alarmă

Cel mai bine e să îl ţii departe de pat pentru a nu fi tentat să te tot uiţi la ceas şi să te stresezi în legătură cu câte ore mai ai de dormit. Foloseşte un ceas simplu cu alarmă pe care eventual să nu îl ai prea aproape de noptieră.

Practică tehnici de respiraţie adâncă pentru a te relaxa înainte de somn. În acest fel te asiguri că şi mintea şi corpul sunt pregătite pentru câteva ore de somn odihnitor. Inspiră adânc până numeri la 4, ţine-ţi respiraţia 2 secunde şi apoi expiră tot în 4 paşi. Asigură-te că aerul intră adânc şi simţi presiune în zona abdomenului.

Ascultă sunete relaxante

Ştirile de seară sau un film de acţiune nu sunt în niciun caz recomandate înainte de somn. Încearcă fie să asculţi muzică relaxantă, fie sunetele naturii sau muzică instrumentală. Dacă preferi liniştea, citeşte o carte motivaţională sau meditează câteva minute înainte de a te pune la somn.

E important să ai o rutină cât mai plăcută înainte de a merge la somn pentru că acest aspect determină calitatea somnului de care ai parte şi te ajută să te trezeşti odihnit şi energizat a doua zi.

Newsletter

Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *