10 alimente care sunt o bună sursă de calciu

Cel mai cunoscut aliment pentru conținutul bogat de calciu este laptele, însă ce se întâmplă atunci când ai intoleranță la lactoză și nu poți apela la produsele lactate pentru a-ți obține doza zilnică recomandată de calciu. Din fericire există și alte alimente bogate în calciu. Iată câteva dintre opțiunile la care poți să apelezi pentru a te asigura că nu te confrunți cu o deficiență de calciu.

Smochine

smochine_33725703

Sursă foto: © Derek Phillips

Smochinele sunt o sursă bună de antioxidanți și fibră, însă asta nu e tot. Proaspete sau atunci când sunt deshidratate, sunt și o sursă bună de calciu pentru organismul tău. Așa că nu te sfii să consumi smochine pentru a-ți lua porția de calciu.

Varza Kale

varza-kale_35467149

Sursă foto: © Jeff Wasserman

Vaza Kale abia începe să devină cunoscută la noi, însă se știe deja faptul că este un superaliment, bogat în vitamine și minerale. Partea bună e că printre acele minerale se găsește și calciu, din belșug chiar. Folosește varza kale în diferite rețete de smoothie, pentru a te bucura de beneficiile acesteia.

Migdale

migdale_11489077

Sursă foto: © Fotografieberlin

Migdalele sunt printre cele mai dens nutritive fructe. Aceste nuci sunt iubite de experții în nutriție tocmai pentru că aduc un aport foarte mare de vitamine și minerale, comparat cu dimensiunea pe care o au. Printre nutrienții aflați într-o concentrație destul de mare se numără calciu, potasiu, Vitamina E și fier. Ai grijă doar la dimensiunea porției, aceste fructe conțin și un număr mare de calorii.

Portocale

portocale_16845673

Sursă foto: © Konstantin Sutyagin

Portocalele sunt cel mai renumite pentru aportul de vitamina C pe care îl aduc în organism, însă acesta nu este singurul nutrient aflat în portocale în cantități semnificative. Printre nutrienții portocalelor se numără și calciul așa că poți servi liniștit o portocală ca gustare între mese.

Semințe de susan

seminte-de-susan-alb_12460296

Sursă foto: © Hlphoto

Dacă credeai că tot ceea ce fac semințele de susan e să decoreze diferite produse de panificație, te înșelai amarnic. Aceste semințe sunt utile în reducerea inflamațiilor, reglarea tensiunii arteriale sau ca o bună sursă de calciu. Așa că poți începe să te foloseşti de ele și în salate sau alte preparate.

Alge marine

alge-marine-uscate_14899823

Sursă foto: © Shawn Hempel

Algele sunt o bună metodă de a-ți alimenta corpul cu calciu, fibră și iod, ajutând astfel în buna funcționare a glandei tiroide. Împreună cu carnea de pește au un gust minunat, așa că nu te sfii de la acea porție de sushi sau de la orice alt preparat care conține foițe de alge.

Broccoli

broccoli_51681629

Sursă foto: © Katrinshine

Îți spuneam că broccoli este supervedeta din lumea legumelor. Asta pentru că este extrem de sărac în calorii, însă bogat în minerale precum calciu. În plus, broccoli conține de 2 ori mai multă vitamina C decât o portocală. Ai face bine să nu îl mai eviți în farfurie.

Sardine

sardine_63795208

Sursă foto: © Kuhar

Dacă tot discutam ceva mai devreme despre alge, merită să menționăm și sardinele. Acești peștișori sunt delicioși și, pe deasupra, conțin o cantitate semnificativă de calciu. În plus, sunt o sursă bună de vitamina B12, una dintre elementele cheie ale sistemului nervos și a creierului.

Boabe de fasole albă

fasole-alba_28114339

Sursă foto: © Photomailbox

Încetează să consideri boabele de fasole drept mâncarea săracilor. Fasolea este un aliment bogat în fibre, proteine, dar și minerale precum fier, potasiu sau calciu. În plus, amidonul din acestea, este un carbohidrat bun, care poate ajuta la sporirea metabolismului.

Tofu

tofu_31540645

Sursă foto: © Ukrphoto

Atunci când brânza pe care o mănânci nu e chiar brânză, ci un produs din soia, nu poți avea reacții neplăcute legate de intoleranța la lactate. Ce noroc că pe lângă faptul că e o sursă bună de proteine vegetale, brânza tofu e și o sursă bună de calciu.

Comentarii

Please enter your name here
Please enter your comment!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Aflați cum sunt procesate comentariile dumneavoastră.