Beneficiile consumului de țelină

Nutriționiștii vorbesc foarte des despre această legumă cu gust puternic, spunând că este săracă în calorii, bogată în apă și așa mai departe. Unul dintre cele mai mari avantaje ale țelinei este faptul că pot fi consumate atât rădăcina, cât și tulpina sau frunzele. În caz că nu știai, există mai multe tipuri de țelină, cea mai des întâlnită în România fiind specia de țelină cultivate pentru rădăcină. Cealaltă specie, cunoscută și sub numele apio, are rădăcina necomestibilă și este cultivată pentru tulpina crocantă și aromată.

Țelina și scăzutul în greutate

Una dintre cele mai menționate calități ale țelinei este lipsa caloriilor sau, mai degrabă, conținutul scăzut de calorii din această legumă. Un singur băț dintr-o tulpină de țelină apio are doar 10 calorii și 95% din el este apă. Pe de altă parte, rădăcina de țelină ajută la mărirea ritmului metabolic. Astfel, organismul tău va arde mai multe calorii, într-un timp mai scurt.

Legumă bogată în minerale

Rădăcina de țelină are un conținut bogat de sodiu, potasiu și fosfor. Aceste minerale se regăsesc și în tulpina apio. Acest fapt face ca țelina să reușească să neutralizeze aciditatea anumitor produse lactate și din carne. În plus, sodiul conținut de țelină este solubil, deci poate fi absorbit mai ușor de organism decât cel pe care îl absoarbe organismul nostru din sare.

Rădăcina de țelină combate răceala

Rădăcina de țelină este bogată în multivitamine care ajută la ridicarea sistemului imunitar și la combaterea răcelii. Consumul de țelină în timpul unui episod de boală face ca simptomele de răceală să se amelioreze mai rapid.

Are proprietăți antiinflamatoare

Țelina are proprietăți antiinflamatoare, astfel că ajută la tratarea inflamațiilor. Pe de altă parte, țelina este și un cunoscut diuretic, astfel că, trebuie să ai grijă cum consumi această legumă dacă ești însărcinată sau dacă ai o afecțiune diuretică sau de coagulare.

Cum se mănâncă?

În România, cel mai des este consumată rădăcina de țelină, fiartă și gătită alături de alte legume în supe și alte preparate. Rădăcina poate fi consumată însă și crudă, dacă nu te deranjează aroma puternică a acesteia. Tulpina apio de țelină este consumată, de cele mai multe ori, crudă, pe post de gustare alături de unt de arahide sau hummus. Datorită conținutului mare de apă, aceasta poate fi adăugată la sucuri de fructe făcute la storcător. Totodată, tulpina de țelină este consumată și gătită, adăugată în ghivece, tocănițe sau supe.

Comentarii

Please enter your name here
Please enter your comment!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Aflați cum sunt procesate comentariile dumneavoastră.