Beneficiile gutuilor

Gutuia este un fruct din familia merelor și perelor, originar din zona Caucaz, din sud-vestul Asiei. Fructul are forma asemănătoare unei pere tocite, coajă galbenă atunci când este copt și puf. Există teorii potrivit cărora gutuia ar fi adevăratul măr interzis din care a mușcat Eva. Indiferent dacă asta este adevărat sau nu, gutuile sunt folosite și în bucătăria românească în compoturi și dulcețuri. Iar pentru că acum ne aflăm în plin sezon de gutui, iată care sunt beneficiile acestui fruct.

O bună sursă de vitamina C și minerale

Gutuile sunt o sursă excelentă de vitamina C, care ajută la creșterea imunității și la energizarea organismului. Pe lângă asta, în gutuie se găsesc cantități considerabile de minerale precum cuprul, fierul, potasiul și magneziul. Toate aceste minerale ajută organismul uman să funcționeze corespunzător. Astfel, poți contribui la tratarea anemiilor și carențelor. Gutuile mai conțin de asemenea și Vitamina K, riboflavine, antioxidanți și alte vitamine și minerale.

Tratament gastric

Una dintre problemele de sănătate în care este recomandat să consumi gutuie este ulcerul gastric. Asta pentru că acest fruct are abilitatea de a alina durerile provocate de ulcerul gastric, datorită conținutului de fenoli. Tot legat de afecțiunile gastrice, gutuia poate aduce beneficii în tratarea senzației de greață și chiar și în cazul vomitatului. Are un efect diuretic și poate calma simptomele diareei, constipației, colicilor sau infecțiilor intestinale. Pe lângă asta, este un remediu eficient în ameliorarea grețurilor de dimineața, în cazul gravidelor. Pentru că fructul în sine este destul de astringent, este recomandat să îl consumi gătit, în compot sau gem.

Efect antiinflamator și antiviral

Printre proprietățile fructului de gutui se regăsesc și cele antivirale și antiinflamatoare. Mai exact, consumul periodic de gutuie poate proteja sau combate infecțiile virale din organism, datorită efectului antiviral obținut prin polifenoli. Pentru că are și efecte antiinflamatoare, protejează organismul de inflamații. Deși nu este dovedit științific, există teorii care sugerează că gutuile ar avea chiar și proprietăți antihistaminice. Mai exact, în combinație cu efectul antiinflamator să oprească producerea de histamină, substanța din organism care provoacă alergiile.

Dietă și stres

Două dintre cele mai comune probleme din ziua de azi sunt și ele pe lista beneficiilor oferite de consumul regulat de gutuie. Astfel, datorită conținutului bogat în fibră și aportului caloric mic, gutuile sunt o opțiune delicioasă de a scădea în greutate. În ceea ce privește stresul, antioxidanții prezenți în pulpa, semințele și uleiul de gutui, îți provoacă o stare de relaxare și o senzație de calm.

O bună opțiune de a consuma gutui este la micul dejun, sub formă de compot sau gem întins pe pâine prăjită.

1 COMENTARIU

Comentarii

Please enter your name here
Please enter your comment!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Aflați cum sunt procesate comentariile dumneavoastră.