logo
Search
Generic filters
Exact matches only

Beneficiile semințelor de cânepă la micul dejun

Pentru sănătatea noastră, la micul dejun este recomandat că mâncăm și semințe, pe lângă alimentele cu care suntem obișnuiți. Probabil, cei mai mulți dintre noi ne gândim la cunoscutele semințe de dovleac și floarea soarelui. Acestea sunt într-adevăr benefice pentru organism, dar există multe alte semințe care s-ar putea situa în fruntea unui top al beneficiilor, proprietăților și valorilor nutritive. Printre acestea putem include, fără discuții, semințele de cânepă.

Semințele de cânepă se găsesc la magazinele naturiste sau bio, în ambalaje de 250 și 500 de grame. Prețul lor este accesibil, deci nu trebuie să ne îngrijorăm din acest punct de vedere.

Pot fi consumate zilnic

Cel mai bine este să le mâncăm dimineața, la micul dejun, împreună cu o salată de fructe sau cu fulgi integrali de cereale cu lapte. Au un gust bun, asemănător cu cel al semințelor de floarea soarelui.

Semințele de cânepă o valoarea nutritivă foarte mare, exact ceea ce ne trebuie dimineața. Le putem consuma și la serviciu, într-o pauză sau chiar în timp ce lucrăm în fața calculatorului. Pe nesimțite, ne vom recăpăta energia de care avem atâta nevoie. Ele pot fi mâncate cât de des dorim, în fiecare zi sau la câteva zile. Totuși, trebuie să nu exagerăm. Nu este indicat să consumăm mai mult de 50 de grame pe zi.

Ce conțin semințele de cânepă

Spre deosebire de semințele de floarea soarelui, dovleac, susan etc, semințele de cânepă au o valoare nutrițională mult mai mare (30% proteine, 40% grăsime, 15% carbohidrați).

Conțin acizi grași omega 3 și omega 6 care previn apariția bolilor cardiovasculare; calciu, magneziu, fier, potasiu; fibre care ajută la buna funcționare a aparatului digestiv; antioxidanți care sunt extrem de utili în prevenirea apariției cancerului; proteine; vitamine.

Acizii grași omega 3 și omega 6, pe care organismul nostru nu îi poate produce singur, ajută la buna funcționare a creierului, la îmbunătățirea memoriei și chiar la prevenirea apariției unor boli precum Alzheimer sau Parkinson.

Ceea ce le face să fie mai diferite comparativ cu alte semințe este faptul că conțin acid gamma linoleic, benefic în reducerea simptomelor premenstruale și ale efectelor menopauzei.

Mai mult, semințele de cânepă conțin opt aminoacizi esenţiali pe care organismul uman nu îi poate produce (leucina, lizina, metionina, fenilalanina, triptofanul, valina şi treonina).

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Recomandări

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *