Canalele de Social Media

social media
via Shutterstock.com

Social Media este cea mai eficientă metodă de informare, promovare și interacțiune cu utilizatorii. Este un instrument recomandat oricărui business, deoarece facilitează comunicarea bidirecțională și ajută la obținerea profitului prin atragerea de noi clienți.

Există mai multe tipuri de Social Media:

1. Rețele de socializare: ele sunt foarte cunoscute și utilizate de o mare masă a populației. Cele mai populare dintre acestea sunt:

  • Facebook: dispune de 2,3 miliarde de utilizatori și peste 60 de milioane de pagini de business active. În medie, într-o lună, o persoană dă 10 like-uri, postează 4 comentarii și vizualizează 8 ad-uri.
  • Youtube: este o rețea de socializare dedicată în exclusivitate conținutului video care are un impact major asupra utilizatorilor. În întreaga lume sunt aproximativ 1,9 miliarde de utilizatori. În fiecare zi, se înregistrează 1 miliard de vizionări doar de pe mobil.
  • Instagram: tot mai mulți tineri optează pentru acest canal de socializare, fiind ideal pentru acele business-uri care au un public țină de această vârstă. Numărul acestora pe Instagram într-o lună ajunge la peste 1 miliard.
  • Twitter: este dedicat bloggerilor, celor care creează un anume conținut și Youtuberilor, deoarece le oferă oportunitatea de a trimite update-uri şi mesaje rapide despre activitățile desfășurate. În același timp, el este foarte popular in Statele Unite ale Americii.
  • LinkedIn: este o rețea de socializare dedicată mediului profesional care vine în ajutorul angajatorilor (în găsirea de personal) și a angajaților (pentru a-și găsi job-ul pe care și-l doresc).
  • Pinterest: cu ajutorul acestei rețele, poți să construiești o identitate vizuală a brandului tău folosind imagini ale produselor de care dispui.

2. Blog-uri: sunt jurnale online, de unde potențialii clienți culeg informații pentru a-i ajuta în decizia de cumpărare a unui produs/serviciu. Dacă articolele pe care le faci conțin informații relevante și calitative, cu siguranță șansele ca un vizitator să devină client cresc considerabil. Platformele pe care poți să-ți construiești un blog sunt: WordPress, Blogger, Tumblr sau altele.

3. Enciclopedii online: sunt acele site-uri unde orice utilizator poate contribui la scrierea și îmbunătățirea conținutului. Un exemplu concret este Wikipedia.

4. Forumuri și anunțuri: un interes ridicat întâlnim din partea utilizatorilor pentru discuții și anunțuri referitoare la diferite produse sau servicii.

5. Recenzii și recomandări: utilizatorii se interesează întotdeauna din mai multe surse înainte de a achiziționa produsul sau serviciul dorit.

6. Întrebări și răspunsuri: această secțiune se găsește și în site, însă există și platforme destinate acestui tip de socializare, unde oamenii întreabă lucruri specifice depre produse, respectiv servicii și primesc feedback din partea altor utilizatori.

7. Aplicații: acestea pot fi instalate pe laptop sau dispozitive mobile care au conexiune la internet și care facilitează comunicarea din online.

Dacă îți dorești ca business-ul tău să fie prezent pe rețelele de socializare, solicită acum ajutorul unor specialiști.

Vezi care sunt tipurile de campanii pe Facebook

Comentarii

Please enter your name here
Please enter your comment!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Aflați cum sunt procesate comentariile dumneavoastră.