Ce trebuie să știi despre Google Ads

google ads
via Shutterstock.com
[adrotate banner="3"]

Google Ads este una dintre cele mai eficiente metode de promovare online. Este foarte recomandat pentru targetarea unui anumit public țintă într-o perioadă scurtă de timp, folosind resurse mai puține comparativ cu alte tipuri de promovare.

Sistemul de promovare are ca fundament licitarea unor cuvinte cheie stabilite de către specialist, pe baza cărora anunțurile apar pe o anumită poziție în motoarele de căutare.

Primele forme de publicitate au apărut în 1999, când Google a testat un sistem publicitar diferit față de reclamele pe care noi le cunoaștem azi. Un an mai târziu, se lansează Premium Sponsorships, unde campaniile erau vândute per mia de afișări, urmând ca la finalul acelui an să apară AdWords. În 2002 apare sistemul de tip PPC (Pay Per Click) și CTR (Rata de Clic). În 2003 lansează AdSense, cu ajutorul căruia campaniile pot fi plasate în site-uri și pe bloguri.

Google Analytics apare în 2005, serviciu care permite utilizatorilor să afle mai multe informații cu privire la public (date demografice). Doi ani mai târziu apar și primele anunțuri pe platforma Youtube. În 2010 au loc mai multe schimbări printre care: apar campaniile de remarketing și sunt introduse anunțurile de tip video.

Începând cu anul 2015, cumpărăturile din online s-au mutat pe mobile, motiv pentru care cei de la AdWords trebuiau să optimizeze campaniile astfel încât să ajungă exact acolo unde consumatorii caută. În același an, se lansează Customer Match care oferă posibilitatea de afișare a campaniilor mai exactă.

Din 2015 până în prezent au existat numeroase modificări care au ajutat la îmbunătățirea serviciului și a modului de afișare a campaniilor de publicitate.

Iată care sunt tipurile de campanii pe care le avem la dispoziție acum:

1. Rețeaua de căutare cu extindere în Rețeaua de display: se adresează utilizatorilor care fac o căutare pe Google sau ajung pe diferite site-uri.

2. Numai Rețeaua de căutare: sunt acele anunțuri care apar lângă rezultatele organice atunci când efectuezi o căutare în Google, în funcție de cuvintele cheie folosite.

3. Numai Rețeaua de display: campaniile de tip display apar în site-uri, video-uri sau la orice conectare a dispozitivului mobil la internet.

4. Cumpărături: ajută la creșterea traficului din site sau către magazinul local.

5. Video în flux: sunt acele campanii afișate individual sau în alte materiale video (pe Youtube sau rețelele de display).

6. Aplicație universală: se adresează acelor business-uri care dispun de o aplicație, pe care o pot promova, în scopul ca utilizatorii să afle de utilitatea ei și să o descarce.

Dacă vrei să încerci una dintre campaniile de Google Ads, îți recomandăm să începi acum.

Vezi care sunt elementele de succes într-o strategie de marketing

Comentarii

Please enter your name here
Please enter your comment!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Aflați cum sunt procesate comentariile dumneavoastră.