Beneficiile consumului de ouă la micul dejun

Ouăle se numără printre cele mai consumate alimentele la micul dejun. Acesta au un aport nutritiv ridicat, ceea ce contribuie la dezvoltarea armonioasă a organismului nostru. De aceea, consumarea acestor alimente la prima masă a zile ne poate aduce doar beneficii.

De-a lungul timpului au circulat mai multe mituri cu privire la efectele pe care le are consumul acestui aliment asupra organismului, unele dintre ele fiind chiar surprinzătoare. În cele ce urmează vă vom prezenta câteva dintre beneficiile consumului de ouă și de ce este indicat să le includem în mic dejunul.

Oferă senzația de sațietate

Proteinele și grăsimile din ouă te fac să te simți sătul pentru mai mult timp. Senzația de sațietate va dura mai mult, astfel încât nu vei mai apela la o mică gustare între mese. Acest lucru te ajută să ții greutatea sub control și, în timp, chiar să mai scapi de câteva kilogramele în plus.

Sunt o sursă de proteine și calciu

Un alt motiv pentru care este recomandat să consumăm ouă la micul dejun este acela că sunt bogate în proteine. Un ou conține aproximativ 6 grame de proteina, dintre care cea mai mare parte se regăsește în gălbenuș. De asemenea, acestea sunt una dintre cele mai importante surse calciu, care ajută la întărirea oaselor și la scăderea riscului de apariție al osteoporozei.

Nu cresc nivelul colesterolului din sânge

Unul dintre miturile legate de ouă este acela că ele cresc nivelul colesterolului din sânge. Acesta a fost demontat însă de oamenii de știință. Este adevărat faptul că un ou conține aproximativ 200 mg de colesterol, însă cercetătorii au demonstrat că organismul nostru consumă cea mai mare parte din colesterolul conținut de acest aliment, iar restul ajută la creșterea colesterolul bun din sânge.

Ajută la dezvoltarea creierului

Ouăle conțin numeroși nutrienți, printre care se numără și colina (vitamina B7), o substanță esențială pentru buna funcționare a creierului. Aceasta este numită și vitamina memoriei deoarece stimulează dezvoltarea creierului, îmbunătățește memoria și ajută la creșterea timpului de răspuns la stimuli.

Îmbunătățesc vederea

Printre beneficiile consumului de ouă se numără și acela că îmbunătățesc vederea. Acest aliment conține Luteină și Zeaxantină, două substanțe care ajută la îmbunătățirea sănătății ochilor și la protejarea acestora de razele ultraviolete și au fost asociate și cu reducerea posibilității de apariție a cataractei la oamenii în vârstă.

Nu sunt scumpe

Un alt argument în favoarea consumului de ouă este acela că ele sunt ieftine și se găsesc ușor, comparativ cu alte alimente bogate în proteine cum ar fi carnea roșie. Poți pregăti o mâncare delicioasă, sățioasă, hrănitoare la un preț foarte mic. În plus, ouăle se pot pregăti foarte ușor motiv pentru care sunt un aliment ideal pentru micul dejun.

Obișnuiți să consumați ouă la micul dejun?

DISTRIBUIȚI
  • CREDITE:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here