Search
Generic filters
Exact matches only

5 mituri despre pierderea în greutate

Pierderea în greutate este un subiect destul de discutat în zilele noastre, datorită faptului că un procent destul de mare din numărul populației este considerat obez. Pe lângă aspectele legate de sănătate, atunci când ai câteva kilograme în plus, se adaugă și aspectul social – presiunea exercitată de cei din jur pentru ca tu să arăți ca cei din reviste. Încep prin a sublinia absurditatea asta, pentru că nici măcar cei din reviste nu arată ca în revistă, fără niciun pic de retuș în post editare. Totuși, slăbitul este sănătos pentru organism și este de datoria fiecăruia să îi ofere ce-i mai bun corpului său. Însă, cu atâtea diete minune și atâtea variante de slăbit, de unde știi care funcționează și care nu? Îți propun să descoperim împreună adevărul despre câteva mituri legate de pierderea în greutate.

Dacă mănânci mai puțin stomacul tău se va micșora

Există o teorie potrivit căreia, dacă mănânci mai puțin, în cele din urmă stomacul tău se va micșora și nu vei mai simți nevoia să mănânci atâta mâncare. FALS! Stomacul tău nu își mai schimbă dimensiunea odată de ai devenit adult, decât atunci când suferi o operație în acest scop. Există totuși o parte de adevăr în acest mit, prin faptul că apetitul tău poate deveni mai scăzut dacă îți controlezi porțiile de mâncare.

Nu trebuie să mănânci după ora 6, dacă vrei să slăbești

Una dintre cele mai des întâlnite sugestii pe care se întâlnești în călătoria ta de a slăbi este să nu mănânci nimic seara, mai exact, după ora 6. FALS! Nimic din procesul de slăbire nu are nicio legătură cu ora la care mănânci. Alimentele pe care le consumi după ora 6 seara nu se transformă automat în grăsime. Corpul tău arde calorii constant, chiar și în somn, pentru a te ține în viață. Astea fiind spuse, contează ce anume mănânci și cât. E important să îi oferi corpului tău nutrienții de care are nevoie și să îl asculți atunci când îți spune că are nevoie de ceva, însă, ca să nu te îngrași, e important să nu depășești numărul de calorii pe care îl consumi.

Carbohidrații te fac să te îngrași

O altă neînțelegere legată de alimentație spune că toți carbohidrații te fac să te îngrași, deci ca să slăbești trebuie să îi elimini din dietă. FALS! Această neînțelegere a pornit de la dietele sărace în carbohidrați, precum dieta Atkins sau Dukan. Problema cu ideea asta e faptul că carbohidrații sunt importanți pentru buna funcționare a organismului. Aceștia sunt sursa principală de energie a corpului nostru. Însă, pentru a menține organismul sănătos și a nu pune în greutate, trebuie să fim atenți la tipul de carbohidrați pe care îi consumăm. Optează pentru alimente integrale atunci când vorbim de paste, cereale sau panificație și încearcă să introduci în dieta ta mai multă fibră.

Trebuie să te abții de la mâncare ca să slăbești

Dacă nu mănânci nu ai cum să nu slăbești, așa că trebuie să te abții de la mâncare ca să slăbești. FALS! Deși e nevoie de o disciplină în alimentație pentru a putea pierde în greutate, înfometarea nu e niciodată o soluție bună. Atunci când nu mănânci, organismul tău convertește rezervele de grăsime în energie. Pe lângă faptul că îți privezi organismul de nutrienți, problema intervine după ce ai ajuns la greutatea ideală și revii la o alimentație suficientă și corpul tău începe să stocheze din nou rezerve de grăsime.

Dacă te antrenezi constant, nu poți lua în greutate

Atunci când faci sport, arzi calorii, iar dacă arzi calorii, nu ai cum să te îngrași. FALS! Deși este parțial adevărat, ideea în sine este una absurdă. Atunci când faci sport arzi într-adevăr un număr mai mare de calorii, însă dacă consumi mai multe calorii decât are nevoie corpul tău pentru activitatea fizică pe care o faci, acele calorii în plus tot vor fi stocate în grăsime de către organismul tău. Ca să te asiguri că pierzi în greutate atunci când faci sport, trebuie să arzi mai multe calorii decât consumi. Ca să te menții la greutatea actuală, trebuie să consumi un număr asemănător de calorii cu numărul de calorii arse prin sport.

Newsletter

Bună Dimineața, săptămânal pe email

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *