Search
Generic filters
Exact matches only

Alimente care îți îmbunătățesc memoria

mancare pentru memorie

Alimentația este extrem de importantă în zilele noastre și poate fi un aliat sau un inamic pentru sănătatea noastră. Vitaminele, mineralele și celelalte componente chimice naturale din mâncare ne pot ajuta organismul să se adapteze în direcția dorită de noi.

În cazul în care dorim să ne îmbunătățim memoria putem să utilizăm cu succes exerciții mentale, fizice sau o dietă adecvată. Sportul crește nivelul de vascularizare a creierului ceea ce are efecte benefice asupra activității cerebrale, iar prin exerciții pentru memorie ne putem „antrena” pentru a ține minte mai rapid și mai ușor tot ceea ce ne interesează.

Omega-3

Unul dintre alimentele bune pentru creier este peștele. Somonul, heringul, sardinele sau macroul sunt unele dintre cele mai bune alegeri în acest caz deoarece conținutul de grăsimi esențiale Omega-3 este ridicat. Se poate încerca și uleiul de pește, proprietățile acestuia fiind apropiate de cele ale cărnii de pește. Unele studii au demonstrat faptul că alimentele bogate în Omega-3 ajută la evitarea bolilor cognitive precum demența sau Alzheimer, îmbunătățesc memoria și capacitatea de învățare. Alte aspecte demne de luat în seama sunt reducerea tensiunii și protejarea împotriva depresiilor.

Oleaginoasele

Acestea sunt o altă categorie specială de alimente care îți va ajuta creierul să se mențină în cea mai bună formă. Nucile, alunele, migdalele sau semințele și multe alte variații ale acestei categorii de alimente conțin vitamina E și B6 care ajută la protejarea memoriei și reduc declinul cognitiv care se instaurează o dată cu înaintarea în vârstă. De asemenea, sunt bogate în antioxidanți, grăsimi esențiale Omega-3 și Omega-6.  Se recomandă consumarea oleaginoaselor fără sare și fără a fi prăjite pentru a beneficia din plin de proprietățile lor speciale.

Pudra de cacao și ciocolata neagră

Consumate sub o formă sau alta, sunt o bună sursă pentru antioxidanți puternici care te îți vor proteja creierul împotriva apariției stresului oxidativ și a unor boli precum Alzheimer.

Roșiile

Aceste legume conțin o substanță numită numită licopen care le dă, de fapt, însă este și un puternic antioxidant care îți îmbunătățește și starea de spirit.

Rozmarinul

Conform unor studii, pare să îmbunătățească memoria și capacitățile cognitive chiar dacă este numai mirosit. Odată consumat, acesta ajută la îmbunătățirea circulației sângelui către creier și acționează ca un puternic antioxidant. Rozmarinul este un puternic detoxifiant, luptă împotriva cancerului, emană energie și combate îmbătrânirea pielii.

Spanacul

Acesta previne instaurarea, dar și avansarea stării de demență. Elementele nutritive din spanac previn deteriorarea ADN-ului, multiplicarea celulelor cancerigene sau creșterea tumorilor și ajută la stoparea îmbătrânirii creierului. Printre altele, spanacul este o bună sursă de acid folic și vitamina E.

Acestea sunt numai o parte dintre alimentele care îți ajută creierul pentru a da cel mai bun randament. Ai grijă ceea ce mănânci pentru a-l ajuta în activitatea lui zilnică.

Newsletter

Bună Dimineața, săptămânal pe email

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *