Search
Generic filters
Exact matches only

Cum să devii o persoană care face sport dimineaţa

alergare de dimineata

Chiar dacă eşti de felul tău o persoană matinală, şansele să te trezeşti o dată cu răsăritul soarelui şi să te apuci de sport sunt mici. De multe ori, chiar dacă te trezeşti devreme, ai tendinţa de a rămâne în mediul confortabil din casă şi să te ocupi eventual de lucruri ce ţin de job sau să butonezi telefonul. Dacă vrei să-ţi formezi o rutină cu ajutorul căreia să integrezi sportul în dimineţile tale, iată câteva sfaturi care te pot ajuta.

În primul rând e foarte important ca hainele pe care le vei purta la antrenamentul de dimineaţa să fie la îndemână. Aşa că obişnuieşte-te să le cauţi de seara şi să le pregăteşti. E frustrant să-ţi cauţi un hanorac pentru alergat la ora 6 a.m.

Pune ceasul cu alarmă undeva prin casă. Nu-l ţine la îndemână pentru a nu fi tentată să apeşi butonul de snooze. Dacă tot te-ai ridicat să opreşti alarma, parcă ţi-e mai uşor să te îmbraci şi să ieşi la alergat.

Nu mânca o masă bogată înainte de antrenament. E important să iei doar o gustare uşoară pentru a nu avea senzaţia de foame pe parcursul antrenamentului. Încearcă o banană sau o felie de pâine integrală cu brânză light.

Încearcă să eviţi băuturile alcoolice în seara dinaintea antrenamentului. Vei fi mult mai somnoroasă dimineaţa şi nu vei avea şanse mari să te ridici din pat la ora dorită. Dacă totuşi ai băut un pahar de vin, asigură-te că bei multă apă înainte de culcare, ca să nu rişti să fii deshidratată pe parcursul antrenamentului.

Din moment ce te vei trezi mai devreme, încet încet îţi vei forma o rutină prin care să şi mergi la culcare mai devreme. Dacă la început îţi e greu să te culci la ora stabilită şi organismul tău oboseşte repede din cauza acestor schimbări, încearcă un ceai cu extract de valeriană. Acesta are uşoare proprietăţi sedative şi te poate ajuta să adormi mai uşor.

Dacă după o perioadă începi să te simţi demotivată sau ai tendinţa să trişezi şi să nu mai faci antrenamentele de dimineaţă, cel mai bun lucru e să găseşti o altă persoană care are acelaşi program. Dacă vă decideţi să mergeţi împreună la sală sau la câteva ture prin parc, şansele să sari peste antrenamente sunt mult mai mici.

Dacă mergi la sală, o motivaţie în plus o poate reprezenta construirea unui plan detaliat al exerciţiillor. Încearcă să faci acest lucru cu o seară înainte şi cu siguranţă vei fi mai interesată să te ţii de el.

Şi cel mai important lucru: încearcă să nu te demoralizezi. Chiar dacă ai sărit peste câteva antrenamente, e foarte important să-ţi reintri în ritm şi să continui ce ai început. Este important să faci mişcare şi măcar o dată pe săptămână, comparativ cu o viaţă sedentară. Câteva sfaturi despre “Cum să rămâi motivată să faci sport“,  dezbatut intr-un articol anterior te va ajuta să-ţi găsesti motivaţia.

Newsletter

Bună Dimineața, săptămânal pe email

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *