Search
Generic filters
Exact matches only

De ce sa facem sport dimineaţa şi nu seara

barbat facand flotari

Mulți dintre noi fac sport pentru a menține organismul sănătos sau pentru a arăta bine, însă tot la fel de mulți execută greșit exercițiile, au o dietă dezechilibrată, nu au un program de antrenament bine stabilit sau nu își aleg cea mai bună perioadă a zilei pentru a efectua aceste exerciții.

Sportul de dimineață este cel mai bun aliat al tău pentru un start plin de energie, deoarece după somn ești odihnit și dai cel mai bun randament. Caloriile dispar mai ușor dimineața, iar cu ajutorul exercițiilor fizice îți ajuți metabolismul să funcționeze normal imediat cum te trezești. De asemenea, în timp ce faci sport, în organismul tău se eliberează endorfinele care îți dau o stare generală de bine și care te vor ajuta astfel să începi ziua cu zâmbetul pe buze.

Poți deveni mai organizat și poți avea un randament mai mare la locul de muncă deoarece în timp ce faci sport te poți gândi la ceea ce ai de făcut în ziua respectivă. Un alt avantaj ar fi faptul că dieta ta va deveni mai echilibrată și vei renunța la alimente precum dulciurile deoarece te vei gândi că abia ce ai muncit o jumătate de oră sau o oră pentru a scăpa de calorii și acum cu puțină ciocolată, de exemplu, le vei primi imediat înapoi. Datorită efortului fizic depus de dimineață, cumulat cu toată oboseala de peste zi, seara vei adormi mai devreme și astfel vei renunța poate și la o masă întârziată care era un obicei după ce veneai seara de la sală.

Deși este recomandat să facem cât mai mult sport, acesta nu ar trebui practicat cu 2 – 3 ore înainte de culcare deoarece ne influențează calitatea somnului, făcându-ne mai agitați.

Un alt beneficiu al practicării sportului dimineața este constanța deoarece seara majoritatea oamenilor caută motive pentru a nu mai face sport. În cazul în care mergeți la sală, dimineața veți reuși să evitați aglomerația și veți termina mult mai repede exercițiile deoarece aparatele nu vor fi ocupate decât într-o foarte mică proporție.

Reglarea ritmului circadian poate fi privit ca și un alt avantaj al unui program bine stabilit în materie de sport. Ceasul nostru biologic se va regla în funcție de programul nostru zilnic, astfel că la anumite ore va apărea o stare de somnolență, iar la alte ore vom emana energie și pentru cei din jur.

Bineînțeles sunt unele persoane care au mai multă energie dimineața, iar alte persoane au mai multă seara. Cei cu o afluență mare de energie seara ar trebui să încerce măcar pentru două săptămâni practicarea sportului de dimineață pentru a vedea dacă este mai bine pentru ei așa sau dacă ar trebui să se limiteze la programul lor obișnuit.

Un lucru e cert, sportul este un bun instrument pentru a ne menține în formă și are numeroase beneficii asupra sănătății noastre astfel că practicarea lui nu poate să ne aducă altceva decât efecte pozitive asupra vieții noastre.

Newsletter

Bună Dimineața, săptămânal pe email

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *