Search
Generic filters
Exact matches only

Sfaturi de alimentație și idei pentru o viață sănătoasă

Analizând și reanalizând întrebările primite de la câțiva dintre cititori, precum și de la  oamenii cu care intru în contact am decis să dezvolt puțin idea un articol bazat pe ceea ce înseamnă viața sănătoasă sau dieta.

Termenul grecesc “dietă” înseamnă, în traducere, “mod de viață”, însă în gândirea noastră este asociat cu un stil de viață extreme de restrictiv sau înfometare. În realitate însă, acesta ar trebui înțeles ca un stil de viață care să vă ajute să vă simțiți bine, care să vă ajute să fiți sănătoși.

Uneori, asocierea alimentelor, precum și cantitățile alimentelor consumate constituie cel mai mare semn de întrebare. Frecvent primesc întrebări și replici de genul: ”ce să mănânc?”, “habar nu am cum să le combin”, “câte grame? ”, “am voie zilnic?”.

În fiecare dintre noi exista două euri: unul care vrea să fie zvelt și unul care vrea altceva.

Ceea ce vreau eu sa subliniez este că nu veți slăbi pe termen lung dacă evitați caloriile, din contră, trebuie să mâncați pentru a slăbi! Un mic secret este să mâncăm cu cap și să nu ne ridicăm de la masă ghiftuiți sau cu sentimentul de vinovăție. Uneori, mai puțin poate însemna mai mult, dar secretul constă în a reuși să-ți satisfaci poftele și în același timp de a te hotărî cum, când și ce reduci. Singurul lucru necesar este un mic cântar pentru unele alimente.

Aprecierea gramajului poate fi un lucru destul de înșelător, deoarece în 99% dintre cazuri oamenii tind să fie mult mai îndulgenți cu ei înșiși decât cred. Poate aici mă voi lovi de reticența voastră, vă gândiți cum să cărați cântarul după voi, dar eu nu vreau asta, eu vreau să apreciați corect ceea ce puneți în farfurie. În general, o porție normală dintr-un anumit fel nu ar trebui să depășească 150-200 gr. De exemplu: un grătar ar trebui să cântărească 150 gr și salata 150-200 gr. Pare prea puțin. Veți rămâne surprinși cât de ușor și comod o să vă fie.

Scopul meu este să îndrum fiecare cititoare să–și găsească propriul echilibru, deoarece un program care nu evoluează împreună cu voi nu va ține pe termen lung. Întotdeauna, simplitatea, flexibilitatea și savurarea gustului vă va ajuta, pentru că în momentul în care  pierdem esența și savurarea unui fel de mâncare totul este ruinat.

Mai putin înseamnă mai mult.

Eu, personal, pun accentul pe simplitate și flexibilitate, deoarece caut să realizez niște mâncăruri simple care să îmi ofere necesarul de nutrienți, chiar dacă trebuie să recunosc că sunt o gurmandă. Uneori mai puțin înseamnă mai mult, asta punând accent pe calitate, nu pe cantitate.

Un prim pas în acest sens este eliminarea semipreparatelor din alimentația voastră și încercarea de a găti poate mâncăruri mai simple, dar din ingrediente de calitate superioara. Alimentele de tipul semipreparatelor conțin foarte multi coloranți, conservanți, zahăr și sare în exces, de aceea și gustul este foarte intens și gustos.

Acum ar trebui să înțelegeți de ce nu vă iese la fel gustul atunci când gătiți acasă, dar dacă veți adăuga niște mirodenii și ingrediente de calitate sunt sigură că o să vă schimbați părerea. Încercați să vă faceți cumpărăturile din piețe, de la țărani, pentru că acolo este unul dintre singurele locuri unde poți să mai găsești fructe, legume, ouă, nuci și chiar câte un pui care să aibă gust….(mirosiți-le și dacă au miros sunt perfecte, în același timp căutați să nu fie perfecte ca și formă).

O altă idee ar fi să faceți o plimbare de weekend într-un sat apropiat și să vă  aprovizionați de  la localnici. Această perioadă este una excelentă pentru a vă umple cămara pentru o perioadă, plus că ar trebui să profităm de alimentele de sezon. Nu văd sensul în a căuta căpșuni toamna, când avem mere, pere, castane, gutui etc. E ca și cum ai lupta împotriva firii.

În concluzie, căutați ingrediente de calitate, care să vă ajute să găsiți gustul perfect în mâncare, încercați să savurați fiecare înghițitură și nu în ultimul rând adaptați-vă ritmului vostru de viața și sezonului în care vă aflați.

Newsletter

Bună Dimineața, săptămânal pe email

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *