Search
Generic filters
Exact matches only

Yoga – mens sana in corpore sano

Odată cu valul de informaţie pus la dispoziţie de răspândirea internetului, din ce în ce mai mulţi români apelează la yoga ca metodă de relaxare şi reglare a funcţiilor corporale. Beneficiile acestui sport sunt infinite, având efect asupra fiecărui aspect al vieţii celui care îl practică.

Datorită faptului că nu este nevoie de foarte mult efort, de accesorii suplimentare şi putând fi făcută chiar în confortul casei, îți recomand să încerci să practici bazele yoga. Încearcă această practică, mai ales pentru starea de relaxare psihică care vine odată cu ea, atât de necesară într-o viaţă de zi cu zi cu un ritm din ce în ce mai accelerat şi stresant.

Iată 7 paşi ca să începeţi să practicaţi Yoga:

1. Yoga se bazează, în primul rând, pe relaxarea psihică şi musculară. Întinde-te pe podea şi respiră adânc, până când simţi o stare de linişte mentală. În acelaşi timp, concentrează-te pe muşchii tăi şi felul cum aceştia se relaxează.

2. Ridică piciorul drept în aer şi menţineţi-l aşa pentru câteva secunde. Lasă-l jos uşor, apoi ridică-l pe cel stâng. Repetă aceste mişcări de câteva ori, fără să te grăbești. Bucură-te de fiecare moment şi menţine-ţi atenţia pe felul în care îți funcţionează corpul.

3. Ridică ambele picioare în aer, apoi încearcă să ridici şi capul. Menţine această poziţie atât cât poţi, fără să te forţezi prea mult. Adu-ţi aminte că yoga este despre relaxare, nu despre eforturi peste capacităţile tale. În timp, corpul îşi va căpăta fexibilitatea de care ai nevoie pentru a executa mişcări mai complicate.

4. Întoarce-te pe o parte, apoi întinde-ţi mâna opusă pe podea. Apropie-ţi genunchii de abdomen şi ridică-ți piciorul uşor. Execută mişcarea şi pentru cealaltă parte a corpului. Dacă flexibilitatea nu îți permite să faci acest lucru, forţează foarte puţin muşchii, însă fără a exagera. Vei simţi forţa gravitaţională cum te trage în jos, spre podea. Păstrează poziţia pentru câteva secunde.

5. Faceţi mişcări de rotire ale coloanei şi ale pelvisului, uşor, respirând profund. Simţiţi muşchii din această zonă cum mai întâi se încordează, apoi se relaxează. Dacă nu vă puteţi concentra, o muzică liniştită, lumânările sau beţişoarele parfumate v-ar putea ajuta.

6. Îți aduci aminte la şcoală, când profesorul vă punea, la ora de sport, să faceţi „coşuleţul”? Aceasta este, de asemeni, şi o mişcare de yoga, care face minuni în cazul durerilor de spate. Dacă nu poţi să o execuţi stând pe burtă, încearcă să o faci aşezat pe o parte, până când îți recapeţi flexibilitatea. Încearcă să îți aduci aminte şi de alte mişcări pe care le executai în şcoală – majoritatea sunt comune cu acest sport.

7. Poziţia lotusului este una specifică yoga, tocmai pentru că este extraordinar de eficientă atunci când dorești relaxare mentală şi corporală. Este aceeaşi pe care strămoşii noştri o adoptau în faţă focului din peşteră şi cea care, în acelaşi timp, garantează o circulaţie bună şi o transpunere mai uşoară în transa creativă. Secretul constă în golirea minţii de orice gând şi o relaxare fizică totală. Lasă mediul înconjurător să te pătrundă şi încearcă să fii conştient de fiecare dintre cele 5 simţuri. Respiraţia profundă şi ritmică în această poziţie, pentru 10 minute, este o metodă perfectă de a îți începe o nouă zi, fără stres.

Newsletter

Bună Dimineața, săptămânal pe email

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *