logo
Search
Generic filters
Exact matches only

Alimente recomandate la micul dejun pe timp de iarnă

alimente pentru mic dejun iarna

Am auzit cu toții de zicala „Iarna nu-i ca vara.” Această afirmație este pe deplin adevărată oricum am privi situația și lucrurile stau la fel și în cazul alimentelor pe care ar trebui să le consumăm la micului dejun, în fiecare dintre aceste anotimpuri.

Meniul nostru trebuie să se adapteze în funcție de sezon, așadar ar fi bine să facem modificări mai mici sau mai mari în alimentația noastră odată cu instalarea sezonului rece. Temperaturile scăzute, vremea urâtă de afară și zilele scurte de iarnă aduc o mulțime de transformări în interiorul corpului nostru, dar și asupra stării noastre generale de spirit. Pofta de mâncare va crește în această perioadă și vom simți nevoia de a consuma tot mai multe alimente grase, dulciuri, prăjeli sau carne. În vremurile demult apuse, oamenii trebuiau să mănânce foarte multe grăsimi pentru a supraviețui pe timpul iernii. Acest obicei a rămas imprimat în ADN-ul omului modern, chiar dacă nu mai avem nevoie de atât de multe calorii.

Dacă activitățile noastre zilnice presupun un timp mare petrecut afară atunci ar fi bine să consumăm mai multe grăsimi la micul dejun. Putem opta pentru lactate precum untul, brânzeturile sau smântâna.

Chiar dacă nu avem activități fizice de făcut tot este bine să mâncăm un pic mai gras decât de obicei, mai ales dacă trebuie să ieșim afară de dimineață. Acest lucru nu se aplică dacă lucrăm de acasă sau suntem sedentari pentru că acele grăsimi în plus vor avea un efect negativ asupra sănătății noastre.

Carnea este și ea o bună sursă de grăsimi, dar și de proteine așadar ar trebui inclusă și ea în micul dejun.

Cerealele integrale, laptele cu o grăsime de minim 3.5% și ouăle sunt alte opțiuni pe care ar trebui să le luăm în considerare atunci când dorim să ne adaptăm micul dejun la condițiile de iarnă.

Grăsimile și proteinele ar trebui să fie aliații noștri în fiecare iarnă, însă nu trebuie să exagerăm cu niciuna dintre cele două categorii.

Organismul nostru devine mai slăbit pe timpul sezonului rece, așadar trebuie să consumăm mai multe vitamine și minerale.

Nucile, fructele și legumele proaspete trebuie să fie sursele noastre principale de nutrienți de calitate care ne vor ajuta să producem anticorpii care vor lupta împotriva virozelor și a altor boli specifice iernii. Fructele și legumele pot fi consumate sub formă de suc, sau în forma lor naturală, depinde de gustul fiecăruia, însă trebuie menționat că în cazul celei de-a doua variante, vom beneficia de mai multe fibre.

Băuturile calde sunt și ele o foarte bună alegere pentru dimineață. Recomandat este ceaiul pentru că este cel mai benefic pentru organism, însă se poate consuma și cafea sau o ciocolată caldă.

Tu ți-ai schimbat alimentația de la micul dejun odată cu venirea iernii?

Citește și despre cele mai sănătoase cereale pentru micul dejun.

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Recomandări

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *