Search
Generic filters
Exact matches only

Alternative de mic dejun pentru cei care suferă de intoleranță la lactoză

Intoleranța la lactoză este o afecțiune prin care, cei care suferă de aceasta, nu pot digera corect enzima numită lactoză. Aceasta din urmă se găsește în toate produsele lactate, de la lapte la unt, brânză sau iaurt. Boala nu trebuie confundată, însă, cu o alergie la lapte. Se manifestă prin disconfort la nivel intestinal, balonare, dureri de stomac și eliminare de gaze. Gradul de severitate al intoleranței depinde de persoană, astfel că există oameni care pot consuma cantități mici de produse lactate și alții care nu pot digera deloc aceste alimente și trebuie să le evite. În cazul în care te numeri printre cei care suferă de această afecțiune, îți poate fi dificil să formezi un mic dejun sănătos fără să incluzi lapte sau derivate. Totodată, există șanse mai mari să dezvolți o deficiență de calciu sau vitamina D, nutrienți care sunt prezenți în cantități importante în lactate. Poți opta pentru laptele de vacă fără lactoză, însă în cele ce urmează îți voi oferi încă câteva sugestii pentru micul dejun, care să nu îți creeze probleme.

Laptele de soia

Laptele de soia este făcut din boabele uscate ale plantei. Acestea sunt puse la înmuiat și apoi măcinate fin în apa în care au fost păstrate, obținându-se un lichid alb, cu o consistență asemănătoare laptelui. Acesta conține aproximativ același număr de proteine precum laptele de vacă și poate înlocui cu succes varianta de origine animală. Printre nutrienții pe care îi conține se regăsesc proteine, fibre, grăsime, carbohidrați, calciu și magneziu, dar și vitamina D și B12. Totuși, cantitatea de calciu conținută este insuficientă, motiv pentru care unii producători îmbogățesc băutura cu acest mineral. Pe de altă parte, laptele de soia nu conține colesterol.

Laptele de migdale

Laptele de migdale poate fi preparat foarte ușor cu un blender în care se pun migdale și apă. Desigur, acesta este disponibil și comercial, în diferite forme. Conține proteine și fibre, grăsime, carbohidrați, calciu și vitaminele D, A și E. Printre calitățile acestuia se numără faptul că este sărac în calorii și sodiu și nu conține colesterol.

Laptele de orez

Laptele de orez este o băutură care poate fi preparată din făină de orez cu apă, sau orez brun fiert în apă și apoi amestecat în blender  și strecurat. În comerț acesta este disponibil cu aromă de vanilie, ciocolată sau altele. Deși acest lapte conține mai mulți carbohidrați, acesta nu conține colesterol, calciu sau proteine și este, de obicei, fortificat cu minerale și vitamine.

În ceea ce privește diferența de gust între laptele vegetal și laptele de vacă, aceasta nu este una foarte sesizabilă, în special în cazul laptelui de soia. Cerealele pentru mic dejun pot fi consumate și cu propunerile făcute mai sus, ba chiar pot avea un gust mai interesant, intensificat de aroma laptelui vegetal.

Bânzeturi

Pentru brânzeturi, există alternative precum tofu sau brânza fără lactoză. Acestea pot înlocui cu succes brânzeturile în preparatele de mic dejun. Există diferite variante comercializate, printre care tofu afumat, tofu moale, tofu aromat și așa mai departe.

În ciudat acestor fapte, când vine vorba de nutrienții pe care nu îi poți asimila din laptele de vacă, este important să găsești metode de a substitui pierderea acestora. Legumele pot fi o sursă completă de nutrienți în dieta zilnică. De aceea, poți include legume la masa ta de dimineață, pentru a obține vitaminele esențiale pentru buna funcționare a organismului tău.

Ai încercat vreunul dintre alimentele propuse?

Newsletter

Bună Dimineața, săptămânal pe email

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *