Search
Generic filters
Exact matches only

Beneficiile ierburilor aromatice

Gătitul e aproape o știință dacă stai să te gândești mai atent la tot ceea ce presupune. Îmbinarea armonioasă a aromelor diferitelor ingrediente, textura diferită a acestora în funcție de metoda aleasă pentru gătirea lor și așa mai departe, toate au un rol în gustul final al preparatului. De foarte multe ori, pentru a aromatiza o mâncare, sunt folosite ierburi aromatice care scot în evidență aroma mai subtilă a altor ingrediente din preparat. Însă oamenii nu folosesc ierburile aromatice doar datorită gustului pe care acesta îl oferă, ci și datorită beneficiilor aduse de acestea. Iar pentru că ierburile aromatice conțin o varietate largă de plante, îți spun ce beneficii primești din consumul celor mai obișnuite astfel de plante.

Pătrunjel

patrunjel_33186661

Sursă foto: © Emil Zhelyazkov

Pătrunjelul este, poate, cea mai folosită iarbă aromatică din lume și este folosită majoritar ca decorațiune. De fapt, această plantă are proprietăți benefice când vine vorba de prevenirea cancerului, în special prevenirea apariției tumorilor pulmonare. Pe lângă asta, pătrunjelul conține cantități semnificative de vitamina K, C și A, dar și de acid folic. Astfel acesta poate ajuta în tratarea și prevenirea reumatismului, afecțiunilor cardiovasculare și poate maximiza absorbția nutrienților în organism, datorită conținutului ridicat de vitamina C și beta caroten.

Rozmarin

rosmarin_11935813

Sursă foto: © Photoeuphoria

În Grecia Antică rozmarinul era considerat ca un ajutor pentru memorie, tinerii studenți purtând coronițe de rozmarin în acest sens. În prezent, rozmarinul are efecte benefice dovedite în ceea ce privește histamina, substanța chimică care provoacă astmul și alergiile. Uleiul esențial din frunza de rozmarin acționează ca un antihistaminic. În ceea ce privește îmbunătățirea memoriei, acesta acționează prin sporirea circulației sanguine spre creier, îmbunătățind astfel puterea de concentrare. Nu în ultimul rând, rozmarinul are proprietăți antioxidante și antiinflamatorii, ceea ce îl fac un bun oponent în lupta organismului cu radicalii liberi.

Busuioc

busuioc_3320496

Sursă foto: © Italianestro

Busuiocul îți protejează organismul chiar și la nivel celular și cromozomial, acesta având proprietăți antimicrobiene. Practic, uleiurile volatile conținute de busuioc protejează structura celulelor tale, dar și a cromozomilor din ADN, de radiații și alte probleme. Totodată, acesta previne apariția bacteriilor dăunătoare precum stafilococul, listeria sau e. coli. Alte proprietăți benefice ale busuiocului includ proprietățile antiinflamatorii și nutrienții care promovează sănătatea cardiovasculară. Printre acești nutrienți se numără beta carotenul, vitamina K, magneziu, calciu, fier și omega-3.

Cimbru

cimbru_37246591

Sursă foto: © Xalanx

Asemeni busuiocului, principalul beneficiu adus de cimbru organismului este compus din proprietățile antimicrobiene ale acestuia (motiv pentru care cimbrul este foarte des folosit în prepararea murăturilor). În plus, acesta oferă organismului uman protecție antioxidantă pentru membranele celulare. Totodată, cimbrul este o bună sursă de vitamina C și A, dar și diferite minerale.

Mărar

marar_11320271

Sursă foto: © Teresa Kasprzycka

Și mărarul este folosit ca un conservant în murături datorită proprietăților antibacteriene ale acestuia, însă, spre deosebire de cimbru, acesta acționează la nivelul bacteriilor, prevenind dezvoltarea bacteriană. Practic, mărarul reglează numărul de bacterii din organism. Nu în ultimul rând, acesta previne scăderea densității osoase, care tinde să apară în special la femei, după instalarea menopauzei.

Dafin

frunze-uscate-dafin_4687019

Sursă foto: © Danielchaves86

Frunzele de dafin pot fi consumate verzi sau uscate, însă se recomandă ca acestea să fie consumate uscate, datorită faptului că o dată cu uscarea, acestea pierd o parte din gustul amar pe care îl au. Printre proprietățile benefice pe care le are dafinul se numără cele antiinflamatorii și antioxidante, precum și faptul că poate ajuta la reducerea nivelului glicemiei. Nedovedit științific, acesta poate fi folosit pentru a reduce inflamația din jurul unei răni, pentru a grăbi vindecarea acesteia.

Mentă

menta_145159

Sursă foto: © Alexander Belokurov

Beneficiile mentei sunt poate cele mai cunoscute dintre toate ierburile aromatice. Aceasta ajută digestia, poate preveni greața, inclusiv cea provocată de răul de mișcare, ajută la deschiderea căilor respiratorii provocate de răceli sau de astm și așa mai departe. Menta este un stimulant natural, astfel că simpla mirosire a acesteia îți poate oferi o stare de bine și relaxare. În plus, igiena orală depinde de mentă, aceasta fiind conținută în pasta de dinți sau alte produse dentare.

Oregano

oregano_21510187

Sursă foto: © Inga Nielsen

Planta de oregano poate fi aplicată pe piele pentru a trata mătreața sau acneea. Atunci când este ingerată, aceasta este o bună sursă de calciu, fier, fibră și mangan. Aceasta are proprietăți antioxidante, antibacteriene și antifungice. Proprietatea antibacteriană a plantei de oregano protejează organismul inclusiv de una dintre tulpinile de stafilococi rezistente la antibiotice.

Newsletter

Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *