De ce e important micul dejun pentru copii?

[adrotate banner="3"]

Am vorbit deja de câteva ori despre importanța micului dejun, însă nu am abordat încă subiectul din prisma beneficiilor pe care micul dejun le are pentru copii. Am hotărât să umplu acest gol de informație și să îți povestesc un pic despre de ce e important micul dejun pentru copii.

Le oferă energie

La fel ca adulților, micul dejun pentru copii oferă energia necesară pentru a repune organismul micuților în funcțiune după un program de somn de 8 sau 12 ore. Dacă cei mici nu consumă nimic la micul dejun, nivelul lor de energie va scădea pe la jumătatea dimineții, iar capacitatea de a se concentra la școală va scădea dramatic. Iar dacă nu merg încă la școală, tot organismul va avea de suferit pentru că un copil care nu are energia necesară să alerge și să se joace activ, poate avea probleme de greutate corporală.

Întărește funcțiile creierului

Este dovedit științific că atunci când copiii servesc micul dejun înainte de a merge la școală, aceștia sunt mai atenți și rețin mai ușor materia predată. Desigur, pentru ca acest lucru să se întâmple, e necesar să îi oferi copilului tău un mic dejun bogat în fibre și proteine, dar scăzut în zahăr.

Ferește-ți copilul de alimente cu indice glicemic mare

Aceleași studii care confirmă că micul dejun e benefic pentru mintea copilului tău, dovedesc și că e important ce alimente intră în corpul copilului tău la prima oră a dimineții. Astfel, nu este indicat să oferi copiilor cereale foarte îndulcite, încearcă să verifici indicele glicemic (conținutul de zahăr) din cerealele de mic dejun ale micuțului tău și să le eviți pe cele cu mult zahăr. Asta pentru că ele oferă energie pentru o perioadă mai scurtă de timp, iar nivelul de energie scade dramatic după aproximativ 2 ore de la consum.

Ce alimente sunt bune la micul dejun al copilului?

În linii mari, e important ca micuțul tău să primească nutrienții de care are nevoie pentru ca organismul său să funcționeze corect. Așadar, oferă-i fructe, lapte sau iaurt, cereale integrale, clătite americane sănătoase, miere, ouă sau carne, dar ai grijă să ai pregătite și câteva opțiuni sănătoase de mic dejun pe fugă, pentru diminețile când nu aveți timp să luați micul dejun. E mai bine să ia micul dejun în drum spre școală, decât să nu ia micul dejun deloc.

Vezi care este piramida alimentară pentru copii.

Comentarii

Please enter your name here
Please enter your comment!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Aflați cum sunt procesate comentariile dumneavoastră.